حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » بیش از ۳۰ هزار نفر در همدان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: ۳۰ هزار و ۷۵۸ نفر با شرکت در دوره های آموزشی، مهارتی های فنی و حرفه ای را در آموزشگاه‌های آزاد و مراکز دولتی استان همدان فرا گرفتند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: «وهب مختاران»  ضمن اشاره به تحقق ۱۰۱ درصدی آموزش های بخش خصوصی استان همدان در سال جاری، افزود: آموزشگاه های خصوصی استان با تعهد آموزش ۳ میلیون و ۴۴ هزار و ۶۶۳ نفر ساعت، در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ۳ میلیون و ۶۲ هزار و ۱۲۷ نفر ساعت آموزش را ارائه کردند.

وی اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۴۳۱ نفر دوره در آموزشگاه های آزاد شامل ۶ هزار و ۴۵۸ نفر دوره زن و ۴ هزار و ۹۷۳ نفر دوره مرد برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به فعالیت  ۱۸ مرکز ثابت و ۴ شعبه سیار دولتی در این استان، گفت: در مجموع ۱۹ هزار و ۳۲۷ نفردوره آموزش‌های مهارتی در قالب ۵۵۳ حرفه به صورت حضوری و مجازی در مراکز دولتی این استان ارائه شده است.

مختاران با اشاره به تعیین گروه‌های هدف در سازمان فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: دوره های آموزش‌های این سازمان قشرهای مختلف شامل دانش آموزان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و بنگاه‌های اقتصادی و متقاضیان مهارت آموزی، آموزش در محیط کار واقعی، معتادین بهبود یافته، نیروی‌های مسلح، زنان سرپرست خانوار و آسیب دیدگان اجتماعی را پوشش می‌دهد.

وی این مراکز را فرصتی برای جوانان جویای کار و فاقد شغل دانست و خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه ای استان همدان، افزایش توانمندی های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا را برای متقاضیان آموزش های مهارتی در اولویت قرار داده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: جوانان جویای کار و افراد فاقد شغل می‌توانند از منابع، امکانات و ظرفیت های موجود این مراکز در رشته های فنی و حرفه ای جوشکاری، اتومکانیک، تراشکاری، تاسیسات، لوازم خانگی، و برودتی،برق، کشاورزی ،برق الکترونیک، صنایع دستی و هنری، مالی و بازرگانی و فناوری اطلاعات بهره مند شوند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.