حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » » » انجام ۲۶۰۰ عملیات آتش‌نشانی در همدان/ نجات ۶۳۶ نفر

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از انجام ۲ هزار و ۶۰۰ عملیات در ۹ ماه گذشته خبر داد و گفت: ۶۳۶ نفر در این مدت توسط آتش‌نشانان نجات یافتند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: سید صادق پورسینا اظهار کرد: امسال تا پایان آذرماه ۱۶۷ هزار و ۳۸۴ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده که از این تعداد یک‌هزار و ۱۶۱۰ مورد منجر به عملیات شده، ۶ هزار و ۴۹۱ مورد برای راهنمایی و مشاوره، ۶۵ هزار و ۸۵ تماس اشتباه و متاسفانه ۱۵ مورد اعلام حریق کذب و ۹۳ هزار و ۴۲۴ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع عملیات انجام شده یک‌هزار و ۶۰۹ مورد مربوط به عملیات اطفاء حریق بوده است گفت: پوشش گیاهان خودرو ۷۸۳ مورد، اماکن مسکونی با ۱۸۷ مورد، وسایط نقلیه با ۱۶۵ مورد، باغات و فضای سبز ۱۲۵ مورد و مراکز تجاری با ۶۸ مورد بیشترین کاربری عملیات اطفاء حریق را شامل شده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به انجام یک‌هزار و یک مورد عملیات امداد و نجات افزود: بیشترین میزان این عملیات شامل ۲۱۳ مورد نجات حیوانات، ۱۸۹ مورد مهار حیوانات، ۱۸۸ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، ۱۶۲ مورد رهاسازی افراد محبوس در اماکن مختلف، ۶۷ مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام و ۴۱ مورد امداد و نجات در سوانح رانندگی و سقوط خودروها بوده است.

وی با بیان اینکه موقعیت یک‌هزار و ۶۰۳ مورد از عملیات اطفاء حریق و ۹۹۹ مورد از عملیات امداد و نجات در محدوده خدماتی شهر همدان و هشت عملیات خارج از آن بوده است تصریح کرد: نحوه بروز ۷۹۷ حادثه آتش‌سوزی عمدی، ۷۸۵ مورد غیر عمدی و ۲۷ مورد نیازمند کارشناسی است.

پورسینا با اشاره به اینکه ۱۰۱ نفر از جمله دو آتش‌نشان در حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات مصدوم و ۱۵ نفراز شهروندان نیز فوت شده‌ اند اضافه کرد: آتش‌نشانان در ۹ ماه گذشته با سرعت عمل و از خودگذشتگی ۶۳۶ نفر را نجات داده‌اند.

وی از انجام ۴۴ مورد آموزش اصول ایمنی و ۱۲۰ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: طی ۹ ماهه امسال ۹۰۲ مورد پروانه و دستورالعمل ایمنی و ۳۷۶ مورد پایان کار و تائیدیه ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.