حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » » » شهرداری و پایانه‌ها نسبت به نصب دوربین ثبت تخلف اقدام کنند

استاندار همدان گفت: شهرداری‌ها نسبت به تعیین تکلیف نصب دوربین در معابر اقدام کرده و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها نیز نصب دوربین در جاده های اصلی را سرعت ببخشند.

...

کاوش نیوز: سید سعید شاهرخی در نشست راهبردی تصادف استان همدان اظهار داشت: با وجود خرید تعداد مورد نیاز دوربین توسط شهرداری و نصب آنها در سطح شهر غیر فعال شدن آنها توسط پیمانکار قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: امسال از محل توازن ۸۰ میلیارد تومان به شهرداری همدان پرداخت شده است در حالیکه نصب و راه اندازی این دوربین ها حدود ۲ میلیارد تومان هزینه در بر دارد بنابراین باید دفتر فنی استانداری علت این موضوع را پیگیری می کرد.

استاندار همدان بیان کرد: با وجود اینکه این مشکل حدود ۲ سال پیش نیز مطرح و تاکید بر حل آن را داشتم اما تاکنون این مشکل رفع نشده است چنانچه شهرداری نسبت به اجرای دستورات مانعی می بیند بیان کند یا اگر کفایت حل مشکل ندارند بنده مشکل را حل کنم.

شاهرخی ادامه داد: هر فرماندار و مسوولی در اجرای دستورات و مصوبات کوتاهی کرد به بنده گزارش دهید چراکه این قابل قبول نیست که با وجود ۱۷ دوربین در شهر همدان ما در  نصب آنها در داخل شهر عاجر باشیم.

وی بیان کرد: نصب ۱۰دستگاه دوربین توسط شرکت پیمانکاری در سطح شهر همدان و سپس غیرفعال کردن آنها پذیرفتنی نیست بنابراین باید شهرداری نسبت به تعیین تکلیف این موضوع اقدام کرده و در صورت نیاز پرونده تحویل دادستانی شود.

استاندار همدان گفت: برای نصب ۶۶ دوربین مورد نیاز در جاده های برون شهری نیز اگر مشکلی وجود دارد اداره کل حمل و نقل و پایانه ها نسبت به پیگیری موضوع به همراه اینجانب در وزارت راه و شهرسازی اقدام کند.

شاهرخی بیان کرد: باید نسبت به رفع نواقص دوربین های معیوب اقدام کرده و در مجموع ۶۶ دوربین تا پایان اردیبهشت سال گذشته در جاده های این استان نصب شود و هر گونه موانعی در اجرای این کار پیش از پایان سال گزارش شود.

وی اظهار داشت: دولت مکلف به کاهش ۳۱ درصدی حوادث رانندگی به نسبت تعداد ۱۰ هزار خودرو تا پایان برنامه ششم شده است که همدان تا پایان سال سوم برنامه ۲۹.۱ درصد این آمار را محقق کرده و تا پایان برنامه به طور حتم از آمار پیش بینی شده عبور می کند.

استاندار همدان بیان کرد: برای تسریع در برنامه کاهش تصادفات درون و برون شهری، اقداماتی باید اجرا شود بنابراین نباید در این باره منتظر مشاور طرح بود بلکه هر یک اعضای این جلسه بهترین مشاوران و کارشناسان هستند.

شاهرخی تاکید کرد: ۱۰ طرح که در کاهش سوانح و تلفات جاده ای موثر هستند به استانداری اعلام کنید به طور حتم هزینه مورد نیاز برای اجرای این طرح ها در کمترین زمان تامین و تخصیص می یابد.

وی گفت: مسیرهایی که با اجرای طرح هایی همچون نصب دوربین، علائم، خط کشی و دیگر مسائل ایمن می شوند را در برنامه کوتاه مدت قرار دهید چرا که با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال باید ایمنی جاده ها با قوت ببیشتری پیگیری شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.