حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : به ديدن يكديگر رويد تا يكديگر را دوست داشته باشيد و دست يكديگر را بفشاريد و به هم خشم نگيريد.


» » » » ۳۳ نانوایی در همدان پلمب شد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۳۳ نانوایی در این استان به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغ شده، پلمب شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: لیدا رفعتی بیان کرد: ۴۴۸ بازرسی از یک هزار و ۸۵۸ نانوایی موجود در این استان صورت گرفت که ۷۴ درصد این واحدها بهداشت فردی و حفاظت فردی را رعایت کردند.

وی ادامه داد: همچنین در ۶۶ درصد نانوایی ها نسبت به استفاده از ماسک و در ۵۵ درصد آنها فاصله گذاری اجتماعی توجه شده بود با این وجود ۹۹ واحد اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی معرفی شدند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ۵۷ واحد و مرکز متخلف بهداشتی پلمب شد گفت: این مراکز شامل ۳۳ نانوایی، ۱۹ واحد سوپرمارکت و خوابار فروشی، سه رستوران، یک دفتر پیشخوان و یک مطب است.

رفعتی افزود: ۴۷۹ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی این استان به علت رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی معرفی شدند که شامل ۱۵۵ واحد سوپرمارکت و خواربار فروشی، ۱۴۴ کارگاه و صنایع کوچک، ۹۹ نانوایی، ۱۹ رستوران، ۱۱ فروشگاه زنجیره‌ای، ۶ اماکن متبرکه، پنج جایگاه سوخت، دفتر پیشخوان، پایانه مسافربری، بانک، آرامستان، مهد کودک، بیمارستان و مراکز جراحی محدود می‌شود.

وی بیان کرد: ۳۵ هزار و ۴۰۶ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی در این استان موجود است که تاکنون سه هزار و ۳۷۵ بازرسی از این واحدها صورت گرفته است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: در مجموع ۷۷ درصد واحدها بهداشت و حفاظت فردی را رعایت کردند که بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به صنایع نفت و گاز و انرژی و معادن با ۱۰۰ درصد، جایگاه های سوخت با ۹۲ درصد، مطب‌ها و داروخانه‌ها با ۹۰ درصد است.

رفعتی اضافه کرد: یکی از مولفه های مورد تاکید بازرسان استفاده از ماسک در اماکن عمومی است و بر اساس بازرسی های صورت گرفته ۷۳ درصد نسبت به این موضوع توجه داشتند که بیشترین بی اعتنایی به ترتیب در اماکن متبرکه و مساجد، نانوایی‌ها، پایانه‌های مسافربری و واحدهای کشاورزی و دامپروری است.

وی اظهار داشت: همچنین در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی کمتر از ۶۰ درصد مراجعان به مرکز پایانه‌های مسافربری برون شهری، شماره‌گذاری، پلیس + ۱۰،  دفاتر پیشخوان، نانوایی‌ها و مطب‌ها به این پروتکل توجه داشتند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.