حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » » » راه‌اندازی ایستگاه آموزش مقابله با کرونا در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با همراهی هلال‌احمر و نیروی انتظامی ایستگاه آموزش و مراقبت در مبادی ورودی راه‌های استان راه‌اندازی شده است.

...

کاوش نیوز: منوچهر کرمی در ستاد استانی پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا ویروس در همدان گفت: در چهار نقطه از پیش تعیین شده شامل عوارض اول همدان - ساوه، ملایر در ورودی از سمت اراک، رزن در قسمت ورودی از سمت تهران و فامنین از سمت تجرک راه اندازی شده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان همدان از تیپ زرهی ارتش شهید قهرمان برای در اختیار گذاشتن خودرو به منظور ضد عفونی بیمارستان سینا قدردانی کرد و خدمات شهرداری برای گند زدایی را شایسته تقدیر دانست .

کرمی افزود: تشویق مردم به رعایت نکات بهداشتی بسیار کار مناسبی است اما طبق تحلیل تیم مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اینکه در جریان اپیدمی بیماری را کنترل کنیم شاخص سرایت پذیری وجود دارد.

وی ادامه داد: شاخص سرایت پذیری در زمینه ویروس کرونا سه است یعنی با ورود هر فرد بیمار به داخل یک فضا سه نفر جدید به این ویروس مبتلا می شوند و زنجیره این بیماری ادامه می یابد

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان همدان آنچه باعث کوتاه و بریده شدن این زنجیره می شود تدابیر بهداشتی است که با کارهای صورت گرفته در استان و تعداد موارد منفی ثبت شده، این شاخص در همدان به کمتر از ۱.۵ رسیده است.

کرمی ابراز امیدواری کرد بتوان این شاخص را به زیر یک رساند تا هر فرد حتی نتواند یک نفر را هم آلوده کند. در این راستا درخواست می شود مجموع اقدام های پیشگیرانه همچنان در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: برای کاهش بار بیماران، مراکز ۱۶ ساعته مجهز به دستگاهی به نام «پالس اکسیمتر» مجهز می شود که این دستگاه از دو هفته پیش خریداری شده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: شرایط برای درمان سرپایی بیماران با رسیدن ۲ قلم داروی سرپایی و تجویز آن در مراکز منتخب خدمات سلامت اتفاق افتاده تا با این اقدام بتوان باری از روی بیمارستان در شرایط نامناسب برداشت.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.