حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.


» » » » «تاریخ غیرت» با ویراست جدید روانه بازار نشر شد

«تاریخ غیرت» با ویراست جدید روانه بازار نشر شد مسوول واحد پژوهش و آموزش حوزه هنری همدان با اشاره به استقبال بی‌نظیر از فروش چاپ اول «تاریخ غیرت» گفت: ویراست جدید این رمان منتشر و در دسترس دوست‌داران کتاب قرار گرفت.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: مصطفی قهرمانی ارشد اظهار داشت: در ویراست دوم رمان «تاریخ غیرت» تمامی افتادگی ها، افزودگی ها، بدخوانی ها و کلمات ناخوانا از روی نسخه خطی اصلی اثر تصحیح و با ویرایش فنی، پاراگراف بندی ها و دیالوگ ها اصلاح شده است.

وی با بیان اینکه نسخه خطی رمان «تاریخ غیرت» مربوط به سال ۱۲۷۶هجری شمسی است گفت: ادبیات و دیالوگ های نسخه اصلی مربوط به ۱۲۳ سال گذشته است که در ویراست دوم این کتاب، سعی کردیم خوانش داستان برای خوانندگان معاصر آسان تر شود.

مسوول واحد پژوهش و آموزش حوزه هنری همدان خاطرنشان کرد: سبک نگارش داستان این رمان نادر و بدیع است و در دوره ای نوشته شده که داستان نویسی و رمان نویسی به معنا و مفهوم فعلی آن وجود نداشته و سبک نگارش داستانی آن با ادبیات زمان مردم خود نیز فاصله دارد.

وقایع این رمان مربوط به زمانی است که لشکر عظیم عثمانی به رهبری احمدپاشا از بغداد به‌طرف غرب ایران هجوم آورد و گروه وسیعی از مردم بی‌دفاع همدان را قتل‌عام کردند؛ در حالی که مردم دلیر این شهر با شجاعت و دلاوری ‌که کمتر دیده شده، سعی کردند در مقابل اعمال وحشیانه‌ آنان بایستند.

ویراست دوم تاریخ غیرت در۱۲ فصل،۲۷۷ صفحه و در تیراژ ۱۱۰۰ نسخه چاپ شده و علاقه‌مندان به تهیه کتاب می توانند به حوزه هنری استان همدان مراجعه کنند.

نویسنده این اثر آقاشیخ موسی دستجردی مشهور به "نثری همدانی" از تحصیل کرده های حوزوی بود؛ ادیب، نویسنده و روزنامه نگاری که مدتی رییس اداره فرهنگ همدان، کرمانشاه، کردستان و قزوین را به عهده داشت و تالیفات زیادی از خود به جا گذاشت که مشهورترین رمان او "عشق و سلطنت" است که طرفداران بسیاری دارد و ناشرهای مختلفی آن را منتشر کردند.

این نویسنده چیره دست اهل شهرستان کبودراهنگ بود که سال ۱۲۶۰ به دنیا آمد و در ۱۳۳۲ دیده از جهان فرو بست.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.