حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » » » تخت‌های آی.سی.یو و دیالیز همدان افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: تعداد تخت‌های آی.سی.یو و دیالیز همدان در یک ماه گذشته افزایش یافته است.

...

کاوش نیوز: رشید حیدری مقدم در ستاد استانی پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا ویروس در همدان اضافه کرد: در استان همدان تا قبل اجرای طرح تحول نظام سلامت ۶۰ تخت ای.سی.یو وجود داشت که تا ۲۰ روز پیش به ۱۵۰ تخت و هم اینک به ۱۷۶ تخت رسیده است یعنی ۲۴ تخت آی.سی.یو در این شرایط اضافه شده است.

وی اضافه کرد: تعداد تخت دیالیز در کل استان ۹۶ تخت بود که در طول ۴۵ روز گذشته به ۱۵۴ تخت ارتقا یافته است؛ زیرساخت ها و تجهیزاتی که بسیار برای علوم پزشکی حیاتی است در شرایط کمبود منابع تامین شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: همچنین آزمایشگاه «پی.سی.آر» و «آرتی- پی.سی.آر» در این استان راه اندازی شده و تعداد سه دستگاه در این مراکز وجود دارد.

حیدری مقدم اظهار داشت: برای مقابله با ویروس کرونا سه تیم متخصص ویروس شناس در آماده باش کامل هستند که در صورت نیاز و خروج هر یک از چرخه ، از توان دیگر تیم ها استفاده می شود.

وی افزود: در گام نخست به  پنج استان اجازه راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا دادند که همدان نیز جزو این استان ها بوده و آزمایشگاه پیشرفته تست کرونا در همدان راه‌اندازی شد که هم اینک اقدام به انجام آزمایش از بیماران مشکوک به کرونا می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: هر اتفاقی که قرار است در کشور صورت بپذیرد حداقل ۷۲ ساعت قبل در این استان اجرایی شده است چرا که کارکنان این مجموعه ۲۴ ساعته در حال برنامه ریزی برای غلبه بر این ویروس هستند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.