حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » » زمینه میزبانی از زائران اربعین در همدان مهیا شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: از همه ظرفیت‌های این استان برای میزبانی مناسب زائران اربعین از جمله اسکان، خدمات رفاهی و بهداشتی استفاده شود.

...

کاوش نیوز: مصطفی آزادبخت در نشست اعضای ستاد اربعین بیان کرد: برای میزبانی شایسته از زائران اربعین باید از ظرفیت مردمی استفاده کرد تا دست‌کم به مدت ۱۰ روز در خدمت زائران امام حسین(ع) در هنگام بازگشت از این سفر معنوی باشند.

وی ادامه داد: اتوبوس‌ها از هر مسیری به همدان می‌آیند پیش از ورود توسط نیروهای حمل و نقل جاده ای توجیه شوند تا راننده بداند خودروی خود را باید در کجا پارک کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: برای جابجایی مسافر علاوه بر یک مکان اصلی باید چند مکان فرعی پیش بینی کرد تا در صورت بروز بحران ترافیکی بتوان از مکان های جایگزین نیز استفاده کرد.

آزادبخت، شهر مریانج را مکان اصلی استقرار زائران هنگام بازگشت از عراق عنوان کرد و شهر بهار، ترمینال و فرودگاه را به عنوان مکان جایگزین پیشنهاد داد و خواستار بررسی و تعیین مکان مناسب تا ۴۸ ساعت آینده شد.

وی اظهار داشت: در صورت تعیین مکان در این ستاد، در شورای معاونان و با حضور استاندار این مکان ها مصوب و از امکانات لازم برای تجهیز این مکان ها استفاده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: مکان اصلی و پشتیبان استقرار زائران اربعین حسینی باید مجهز به سرویس بهداشتی، امکانات بهداشتی و رفاهی باشد.

آزادبخت اظهار داشت: تعداد ایستگاه های صلواتی استان همدان در ایام اربعین از ۵۶ به ۷۵ ایستگاه در سالجاری افزایش یافته است.

با هدف کنترل ترافیک بازگشت زائران از مرز مهران سه پایانه پشتیبان برای انتقال مسافران از مهران به داخل کشور انتخاب شد.

سه شهر کرمانشاه، همدان و اندیمشک به عنوان پایانه‌های پشتیبان مرز مهران، مسافران را از این سه پایانه به شهرهای خود منتقل می‌کنند.

زائرانی که در زمان بازگشت از مرز مهران به پایانه معین همدان منتقل می‌شوند می‌توانند به مقاصد شهرهای قم، ساری، مشهد، گرگان و بجنورد بلیت اتوبوس تهیه کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.