حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : كساني كه رضايت مخلوق را به بهاي غضب خالق بخرند ، رستگار نخواهند شد.


» » » » همدانی ها مصرف عرقیات گیاهی را کاهش دهند

 همدانی ها مصرف عرقیات گیاهی را کاهش دهنداستاد سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به بالا بودن میزان متانول در عرقیات گیاهی عرضه شده در بازار همدان، انتظار می رود شهروندان میزان مصرف آن را تعدیل کنند.

...

کاوش نیوز: امیر نیلی احمدآبادی افزود: عرقیات یکی از پر مصرف ترین شکل های استفاده از گیاهان دارویی است که از گذشته های دور برای درمان بیماری های مختلف کاربرد داشته است.
وی اظهار داشت: 'متانول' یک الکل 'نوروتوکسیک' مهم است که در جریان تولید عرقیات گیاهی ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: میزان متانول موجود در عرقیات گیاهی عرضه شده در شهر همدان در یک تحقیق مورد مطالعه قرار گرفت.
احمدآبادی ادامه داد: برای دستیابی به نتیجه ای صحیح و علمی، 60 عدد از پنج نوع عرقیات گیاهی عرضه شده در شهر همدان جمع آوری و با روش گاز کروماتوگرافی (GC/FID) از نظر محتوی متانول ارزیابی شد.
وی بیان کرد: یافته ها گویای این است که در 33 مورد از نمونه های جمع آوری شده، متانول در محدوده غلظتی 35.8 تا 90.31 میلی گرم دسی لیتر سنجش شد.
احمدآبادی تاکید کرد: همچنین نسبت متانول - اتانول در تمام نمونه های آلوده، بیش از حد مجاز تعیین شده توسط اتحادیه اروپا ارزیابی شد.
استاد سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اگرچه سطح دریافت متانول توسط هر فرد در حد مطلوبی برآورد شده است و نگران کننده نیست، اما باید مصرف اینگونه محصولات را تعدیل کرد.
وی توضیح داد: شهروندانی که در خطر فقر اسید فولیک هستند یا افرادی که مقادیر بالایی از این نوشیدنی ها مصرف می کنند باید مصرف عرقیات را کاهش دهند.
احمدآبادی تاکید کرد: کنترل متانول در عرقیات تولید شده امری ضروری است و میزان بالای آن بیانگر کیفیت پائین محصول است.
وی اظهار داشت: انتظار می رود سازمان های مسئول، استانداردی را برای متانول موجود در عرقیات گیاهی تدوین کنند.
وی گفت: صنایع تولید کننده عرقیات گیاهی باید با بازنگری و مطالعه بر روی روش های به کار گرفته شده در تولید عرقیات، سعی کنند تولید این آلاینده را به حداقل کاهش دهند. 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.