حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » رسانه ها با زبان و قلم خود کسی را آزار ندهند

امام جمعه موقت گرگان در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر به نویسندگان و اصحاب قلم و رسانه توصیه کرد : در سخن، حقوق مسلمانان را رعایت کنند و با زبان و قلم خود کسی را آزار ندهند.

...

به گزارش کاوش نیوز، امام جمعه موقت گرگان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: از نشان‌های مسلمان حفظ حرمت و آبروی یکدیگر است و این از سفارشات مهم دین مبین اسلام به شمار می رود.

حجت الاسلام قاسم لیوانی افزود:

زبان و قلم موجب خوشبختی و سعادت مسلمانان می شود و هر مطلب و موضوعی قابلیت طرح و بیان کردن ندارد.

امام جمعه موقت گرگان به نویسندگان و اصحاب قلم و رسانه توصیه کرد : در سخن حقوق مسلمانان را رعایت کنند و با زبان و قلم خود کسی را آزار ندهند.

وی با بیان اینکه اخلاق برای نجات جامعه بسیار مهم است افزود : خداوند در قرآن تاکید کرده هلاکت اقوام بخاطر بی اخلاقی آن‌ها بود.

حجت الاسلام لیوانی ادامه داد: باید اهل قلم و سخن به توصیه امیرمومنان (ع) بیشتر توجه کرده و حرمت مسلمانان را حفظ کنند.
وی با تأکید بر اینکه آبرو، جان و مال مومن نباید مورد مخاطره قرار گیرد، افزود: باید به توصیه های قرآن عمل کرد و اگر خوبی هایی که در قرآن بیان شده به کار برده شود مومنان به سعادت می رسند.

وی گفت: خداوند حرمت مسلمانان را بر همه چیزهای دیگر برتری داده وحرمت جان، آبرو و مال مسلمانان از هر حرمتی بالاتر است.
خطیب موقت گرگان گفت : اگر مومنان خوبی هایی که در قرآن بیان شده به کار بگیرند به سعادت می رسند و از بدی هایی که در قرآن گفته شده پرهیز کنند به راه راست هدایت خواهند شد.

حجت الاسلام لیوانی همچنین به سالروز قیام مردم تبریز در ۱۳۵۶ اشاره کرد و گفت: وقتی در روزنامه ای به امام خمینی (ره) توهین شد مردم قم تظاهرات کرده و با تیراندازی مامورین شاه برخی به شهادت رسیدند که به مناسبت چهلم این شهیدان مردم تبریز هم قیام و تظاهرات کردند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.