حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.


» » » » آیت الله میبدی: رسانه ها واقع گرایانه به انعکاس اخبار و رویدادها بپردازند

آیت الله میبدی: رسانه ها واقع گرایانه به انعکاس اخبار و رویدادها بپردازند مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان گفت که رسانه های ارتباط جمعی نقش بسیار مهم و حساسی برعهده دارند و باید با پرهیز از بزرگ نمایی؛ اخبار و رویدادها را واقع گرایانه منعکس کنند.

...

کاوش نیوز: آیت الله سیدمحمدرضا میبدی افزود: وظیفه سنگین و مهمی برعهده خبرگزاری و خبرنگاران گذاشته شده است که باید به درستی آن را انجام دهند.
وی عنوان کرد: خبرنگاران با انجام وظایف خود می توانند در هدایت جامعه به سمت سعادت نقش مهم و اساسی ایفا کنند.
وی ادامه داد: نباید آنچه را که واقع است بزرگ نمایی کرد و در مواردی هم باید از سیاه نمایی جلوگیری شود و امید به آینده را با انعکاس درست اخبار در جامعه جاری کرد.
آیت الله میبدی گفت: یک فرد نباید به آنچه علم ندارد، پیروی کند، بلکه باید مطالب را به خوبی با تمام حواس که هر یک وظایفی دارند، لمس کرد و سپس جامه عمل پوشاند.
مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان افزود: خبرنگار باید خیلی ساده و رک حرف خود را بزند تا برای جامعه قابل درک و فهم باشد و نباید مطلبی را کم و زیاد کند زیرا هر مطلب ممکن است به نفع و یا ضرر جامعه باشد.
وی اضافه کرد: برخی افراد کتاب های دینی و فقهی نمی نخوانند یا کمتر می خوانند و در این بین رسانه ها می توانند مبنای کار و خبرهای خود را طوری قرار دهند تا این نقص جبران شود زیرا گرایش مردم به رسانه ها بیشتر است لذا از این طریق می توان جامعه را به سعادت رساند. /ایرنا


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.