حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.


» » » » نگاه غیراستراتژیک به محصول استراتژیک

نگاه غیراستراتژیک به محصول استراتژیکنمایندگان جدید مجلس  برای حمایت از تولید،  پیشنهاد تازه ای و حمایتی متفاوت از محصول استراتژیک ارائه کنند ویا لااقل بررسی کنند  که به چه دلیل پارسال ۶۰ درصد گندم گلستان، دومین تولید کننده کشور به دولت فروخته نشد‌.

...

کاوش نیوز- احمدملاشاهی، گندم محصولی استراتژیک است استانی که دومین تولید کننده گندم است باید معنای این واژه را بهتر بداند و رفتاری متناسب با آن داشته باشد.

از استاندار گلستان باید پرسید  بعد ماجرای گندم های آلوده پارسال و نگرانی شما از جنجال رسانه ای مرتبط با آن، امسال نظارت ها چه تغییری کرده است و چه برنامه ای هست که دوباره تکرار نشود.حداقل از باب بازدارندگی یک نفر پیگیر احکام متهمان باشد که چرا بعد یکسال هنوز احکام متخلفان گندم پارسال اجرایی نشده است!

 شروع برداشت گندم را از حضور مرغ و خروس های کنار جاده می توان فهمید این زبان بسته ها کنار جاده خطر می کنند تا به مسولین عبوری خبر دهند که وسایل حمل و نقل گندم درز و سوراخ دارد.

حمل و نقل محصولی استراتژیک با کامیون هایی که مثل جگر زلیخاست چه معنایی دارد، مگر خیانت شاخ و دم دارد؟ همچنین آمار ریزش کمباین ها هنگام درو، نگران کننده است.

فصل برداشت محصولی استراتژیک ایجاب می کند، گشت های انتظامی ویژه بین مزارع شکل گیرد این کار برای پیشگیری از خطر آتش سوزی مزارع گندم و برای دفع آتش سوزی کاه و کلش، ضروریست.

گندم، گل سرسبد محصولات کشاورزی یست برای فرهنگ سازی و تکریم گندمکاران، سازمان میراث فرهنگی ورود کند. اینکه برای برداشت توت فرنگی جشنواره گرفته می شود ولی برای قوت غالب مردم پر کاهی ارزش قائل نباشیم بدور از نگاه استراتژیک است.

نباید به مراسم تجلیل سالانه جهاد کشاورزی که در آن بعضا از متخلفان سیلوها قدردانی می شود، اکتفاکرد باید دنبال مراسمی مردمی و فرهنگی بود.

نمایندگان جدید مجلس  برای حمایت از تولید،  پیشنهاد تازه ای و حمایتی متفاوت از محصول استراتژیک ارائه کنند ویا لااقل بررسی کنند  که به چه دلیل پارسال ۶۰ درصد گندم گلستان، دومین تولید کننده کشور به دولت فروخته نشد‌.

 گندمکاران چه انتظاراتی دارند که دلال ها برآورده می کنند و نتیجه می گیرند ولی دولت از آن بی خبر است و دستش از محصول استراتژیک خالی می شود.

انتهای ییام /


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.