حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » آخرین وضعیت مقابله با کرونا در گلستان تشریح شد

استاندار گلستان در جلسه ویدیو کنفرانسی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین وضعیت این استان شامل اقدامات پیشگیرانه، برنامه‌های اجرایی و آینده در مقابله با بیماری کرونا را تشریح کرد.

...

کاوش نیوز: هادی حق شناس گفت: حضور مردم در اماکن عمومی و تجمات ممنوع شده و تاکید شده شهروندان تا عادی شدن شرایط از خانه‌ها خارج نشوند.

وی افزود: همچنین با همکاری وزارت ورزش و جوانان، دانشگاه علمی کاربردی استان و بهزیستی، ۵۰۰ تخت برای بستری بیماران بهبودیافته از کرونا به عنوان نقاهت خانه در نظر گرفته شده تا این افراد پس از تکمیل همه مراحل درمانی و بهبودی کامل، راهی خانه ها شوند.

استاندار گلستان با تقدیر از تلاش پرستاران، پزشکان و کادر درمانی استان که در خط مقدم مبارزه این بیماری قرار دارند گفت: همکاری هر چه بیشتر مردم در رعایت نکات بهداشتی و به خصوص ماندن در خانه، فشار وارده بر کادر درمانی را کمتر کرده و زنجیره انتقال این ویروس را قطع خواهد کرد.

وی همچنین خواستار توجه ویژه وزارت بهداشت به مطالبات کادر درمانی و تهیه و تجهیز لباس های حفاطفتی کادر درمان و تامین دارو برای بیماران شد.

حق شناس با تقدیر از کمک های خیرین در تهیه اقلام مورد نیاز مراکز درمانی گلستان برای مبارزه با کرونا گفت: تاکنون ۵۵ دستگاه ونتیلاتور (تهویه های مکانیکی که برای تنفس بیماران استفاده می شود) با همکاری خیرین گلستان خریداری شد و در اختیار بیمارستان‌های استان قرار گرفت.

در این جلسه ویدیو کنفرانسی، دکتر نمکی وزیر بهداشت ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در گلستان، توصیه ها و دستورات لازم را برای مقابله با ویروس کرونا به استانداران اعلام کرد.

طبق اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکنون ۴۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: تاکنون ۲ هزار و ۴۲۲ نفر با ظن ابتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری شدند که از این تعداد علاوه بر ۴۰ فوتی، هزار و ۶۴ نفر همچنان در بیمارستان ها تحت درمان و معالجه هستند و بقیه مرخص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در نتیجه دریافت آزمایشات ارسالی بیماران مشکوک به کرونا مشخص شد که ابتلای ۲۱۳ گلستانی به این ویروس قطعی است و پاسخ ابتلای ۳۱۱ نفر نیز منفی بود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.