حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » » » بندر گز پتانسیل خوبی برای عرضه صنایع دستی تولیدی و گردشگری

 

 

 

 

 

ابراهیم کریمی گفت : بحث گردشگری امروز در سطح کشور و استان به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در جهت رفع مشکل اشتغال مطرح است .وی  افزود: بندرگز بخاطر سابقه تاریخی طولانی بوده  و با وجود ساختمانهای قدیمی طرح اجرای موزه در چند ساختمان قدیمی از جمله موزه گمرک و موزه نساجی مورد توجه می باشد. همچنین با وجود بازارچه ساحلی و جذب گردشگران پتانسیل خوبی برای عرضه صنایع دستی تولیدی این منطقه وجود دارد.

...

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت : شهرستان بندرگز در زمینه گردشگری به عنوان یکی از الویت های استان مطرح بوده، این شهرستان با وجود ساحل بندرگز و نوکنده و جنگل های زیبای آن یکی از بسترهای خوب گردشگری است، استقبال خوب و شایان توجه گردشگران داخلی و خارجی از ساحل بندرگز و آمار بالای بازدید از ساحل بندرگز نشان از توجه بسیار بالای آن از سوی مسافران دارد ، ولی در زمینه ایجاد زیرساختهای لازم  در این ساحل از جمله اقامتگاه مناسب و جاذبه های گردشگری باید فعالیت بیشتری صورت گیرد.

 

به گزارش کاوش نیوز ،ابراهیم کریمی گفت : بحث گردشگری امروز در سطح کشور و استان به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در جهت رفع مشکل اشتغال مطرح است .وی  افزود: بندرگز بخاطر سابقه تاریخی طولانی بوده  و با وجود ساختمانهای قدیمی طرح اجرای موزه در چند ساختمان قدیمی از جمله موزه گمرک و موزه نساجی مورد توجه می باشد. همچنین با وجود بازارچه ساحلی و جذب گردشگران پتانسیل خوبی برای عرضه صنایع دستی تولیدی این منطقه وجود دارد.

 

کریمی خاطر نشان کرد : امروز  با وجود بحران آب در کشور و محدودیت های صنعتی در استان  و...که وجود دارد ، تنها مسیری که برای توسعه و رفع مشکلات باقی ست توجه به گردشگری است.به همین منظور طرح های  آمایش سرزمین استان گلستان، مزیت های پیشروی استان گلستان و در طرح تکاپوی کشوری گردشگری به عنوان الویت مورد تاکید قرار گرفته و در شورای برنامه ریزی استان نیز به تصویب رسیده است .وی در ادامه گفت:  براین اساس، الویت گردشگری در استان گلستان به عنوان یکی از موضوعاتی که باید در دستور کار اجرائی قرار گیرد مطرح می باشد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری شهرستان بندرگز ظرفیتهای مناسبی  شناسائی شده  و پروژه های خوبی در نظر گرفته شده افزود : پروژه هائی که منحصرا  توسط خود میراث اجرا شده  موفقیتهای خوبی داشتیم از جمله کمپین ساحلی بندرگز و نوکنده ، جنگل باغو و ...

 وی با اشاره به پروژه گردشگری جزیره آشوراده افزود : در صورت تحقق این پروژه 30 تا 40 درصد از حجم گردشگران بندرگز نیز افزایش خواهد داشت و در ایجاد اشتغال شهرستان بندرگز نیز موثر خواهد بود و با وجود مخالفتهای مختلف در مسیر اجرا قرار گرفت.

کریمی اظهار داشت : در بحث اقامتی سرمایه گذاری بخش خصوصی و گرایش سرمایه گذاران به احداث هتل و مراکز اقامتی با ارائه تسهیلات 3  و 4 درصدی و منابع صندوق توسعه ملی  ، استفاده مطلوبی از سوی سرمایه گذاران این شهرستان انجام نشده ، بویژه کلبه های بوم گردی که با تغییر نگرش و سلیقه های گردشگران توجه از هتل های مجلل به سمت کلبه های بومی و محلی منتقل شده است.

خبرنگار ،علی اکبر صیدآبادی


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.