حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.


» » » » ارزها در بانک های کشورهای هدف واریز و جزو برگشت منظور شود

در جلسه کمیسیون توسعه صادرات اتاق گرگان پیشنهاد شد؛

ارزها در بانک های کشورهای هدف واریز و جزو برگشت منظور شود

ارزها در بانک های کشورهای هدف واریز و جزو برگشت منظور شوددر جلسه کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق گرگان پیشنهاد شد ارزها در کشورهای هدف در بانک های مرتبط آن کشورها واریز و جزو برگشت ارز منظور شود.

 

...

به گزارش کاوش نیوز؛ رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان با بیان این که کشور در شرایط خاصی قرار دارد و به این دلیل ملزم به سخت گیری برگشت ارز شده است، گفت: ارزش پروانه های صادراتی در گذشته خلاف واقع منظور شده است.

علی محمد چوپانی اظهار داشت: کمیته پایش صلاحیت اخذ کارت بازرگانی، نقش مهمی در ارائه این مجوز به افراد توانا و مطمئن دارد.

رییس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق گرگان نیز در این نشست به بازرگانان و تولید کنندگان توصیه کرد که در رابطه دریافت مشاوره موضوع برگشت ارز حاصل از صادرات به اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان مراجعه کنند.

اراز جان شمالی گفت: با توجه به عدم وجود خط انتقال ارز به داخل کشور، برخی تجار در این زمینه و همچنین رفع تعهد دچار مشکل شده اند و بسیاری از صادرکنندگان با توجه به دلایل مستند نتوانستند رفع تعهد را انجام دهند.

به گفته وی صادرات شریان اصلی اقتصاد کشور است و انتظار می رود دولت صادر کنندگان را در شرایط سخت قرار ندهد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان نیز در ادامه تصریح کرد: وظیفه دولت ایجاد فضایی کم چالش جهت تسهیل سرمایه‌گذاری است اما در واقع خلاف آن را شاهد هستیم.

علی صفر نژاد با بیان این که صادرکنندگان به دولت بدهکار نیستند، اظهار داشت: صادرکنندگان کالایی به نام ارز نزد خود دارند که می بایست به دولت به فروش برسانند، لذانباید به این قشر تاثیر گذار به دید بدهکار نگاه شود.

وی افزود: عراق و افغانستان از بازارهای هدف و اصلی در موضوع واردات از جمهوری اسلامی ایران هستند که بنا به اشتراکات موجود، معاملات با ریال صورت می گیرد لذا در برگشت ارز مشکل ایجاد می شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.