حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » » صادرکنندگان بهانه‌ای برای عدم رفع تعهدات ارزی ندارند

در حالی ‌که صادرکنندگان برای رفع تعهدات خود فقط تا پایان تیرماه فرصت دارند، اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و بانک مرکزی با تسهیل روش واردات در مقابل صادرات در پی رفع مشکلات فعالان تجاری برآمده‌اند.

 

...

به گزارش کاوش نیوز؛ به واردکنندگانی که در صف تخصیص ارز برای واردات کالا و ترخیص کالاهایشان از گمرک بوده‌اند پیامکی مبتنی بر موافقت با تخصیص ارزشان و امکان استفاده از پروانه‌های صادراتی تا تاریخ ۷ مرداد ۱۳۹۹ از سوی سامانه جامع تجارت ایران ارسال شده است.

در متن این پیامک آمده است، درخواست تخصیص ارز ثبت سفارش تائید شد و تا تاریخ ۹۹/۵/۷ مهلت تأمین ارز دارد. امکان استفاده از پروانه‌های صادراتی نیز تا تاریخ مذکور تمدید گردید. مقتضی است نسبت به تأمین ارز و ترخیص کالا اقدام فرمایید. این مهلت تمدید نخواهد شد.

به گفته فعالان تجاری این تصمیم در پی اصرار و ابراز تمایل صادرکنندگان به رفع تعهد ارزی از طریق واردات در مقابل صادرات اخذشده و با اجرایی شدن آن سیاست‌گذاران تجاری و صادراتی کشور فرصتی دوباره به صادرکنندگان برای بازگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصادی کشور داده‌اند.

بنابراین واردکنندگان و صادرکنندگان می‌توانند تا ۷ مرداد سال جاری با توافق یکدیگر نسبت به خرید و فروش پروانه‌های صادراتی اقدام و نسبت به رفع تعهد ارزی و واردات کالا اقدام کنند و جهت کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر با ارازجان شمالی نایب رییس اتاق گرگان به شماره تلفن 09111722097 و علی صفرنژاد عضو هیئت نمایندگان اتاق گرگان 09111711409 مراجعه کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.