حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » » » اهدای 3 شیء قدیمی به گنجینه آب شرکت آب منطقه ای گلستان

در آستانه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی چند شیء قدیمی مربوط به احداث قنات و چاه توسط یکی از علاقه مندان میراث فرهنگی به "گنجینه آب" استان گلستان اهدا شد.

...

به گزارش کاوش نیوز؛ حمید رضا میرزایی مدیر شرکت حفاری شلاب و از علاقه مندان میراث فرهنگی و قدیمی، 3 شیء قدیمی شامل چرخ چاه با 90 سال قدمت، چراغ روشنایی قنات و قالب چوبی خشت مالی ساخت پالانه چاه و قنات را به "گنجینه آب استان گلستان" اهدا کرد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در این رابطه گفت: میراث فرهنگی به عنوان هویت ملی و موزه‌ها به عنوان منظرگاه این اصالت، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و حفظ آثار تاریخی و معرفی این آثار به واسطه موزه ها بهترین راه معرفی اتفاقات تاریخی است.

مهندس سید محسن حسینی افزود: ماموریت بزرگی برعهده موزه هاست و آن جلوگیری از فراموشی تاریخ است و اهمیت بیشتر را عزیزانی دارند که با هدف حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و صرفا از روی علاقه و حس مسوولیت با درک درست از میراث فرهنگی کشور اقدام به اهداء آثار کشف شده  ومیراث قدیمی به موزه ها می کنند.

در این برنامه که مدیر و پرسنل روابط عمومی شرکت نیز حضور داشتند، مهندس حسینی با اهداء لوح تقدیر ، از این حرکت شایسته فرهنگی در اهداء اشیاء تاریخی به "گنجینه آب استان گلستان" ، تقدیر و تشکر کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.