حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » » 89 اثر علی آبادکتول به فهرست میراث ملی اضافه شد

با ثبت آثار تاریخی، فرهنگی شهرستان علی آبادکتول 89 اثر به فهرست آثار ملی افزوده شد.

...

به گزارش کاوش نیوز؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان علی آبادکتول گفت: از این تعداد 77 اثر شامل محوطه تاریخی، 4 بنا،4 اثر طبیعی و 4 اثر ناملموس است.

نقی طبرسا افزود: از میان اثار اخیر 4 اثر ناملموس شهرستان شامل  بید خوانی کتول استاد مهدی ملک حسینی به عنوان حامل میراث فرهنگی بید خوانی کتول و کتاب زنده موسیقی مقامی کتول، فن ساخت پوشاک قوم کتول، توف بافی (نوار بافی علی آبادکتول ) و 4 اثر میراث طبیعی (آبشار تمام خزه ای کبودوال، رویشگاه درختان سرخدار دره پونه آرام سیاه رودبار، درخت کهنسال چنار روستای نرسو و جنگل ابر) است.

نقی طبرسا با اشاره به اینکه حفاظت از میراث  فرهنگی  و طبیعی یک ضرورت حیاتی است تصریح کرد: بازدید از آثار به صورت مستمر و روزانه برای حفظ و حراست انجام و با هرگونه تخلف در این زمینه به صورت جدی و قانونی برخورد می شود.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست از میراث فرهنگی وظیفه ملّی و همگانی است، اظهار داشت: در جلسات متعدد با انجمن های میراث فرهنگی شهرستان مقرر شد رئیس و اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا با نماینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارتباط کامل و همه جانبه داشته و هر گونه اقدام غیر قانونی در زمینه حفاری های غیر مجاز، تخریب آثار تاریخی، خرید وفروش اموال فرهنگی روستا را به نماینده میراث فرهنگی اطلاع رسانی کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.