حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » 182 اثر شهرستان گرگان در فهرست آثار ملی

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان از ثبت 182اثر تاریخی، فرهنگی در فهرست آثار ملی خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز، یاسر قندهاری گفت: از این تعداد 71 اثر محوطه تاریخی،92بنای تاریخی و فرهنگی ،2اثر طبیعی و 17 اثر ناملموس در حوزه شهرستان گرگان به ثبت ملی رسیده است.

وی افزود: با توجه به آثار بسیار زیاد میراث فرهنگی در حوزه شهرستان گرگان حفاظت از این آثار امری حیاتی و ضروریست و برای حفظ و حراست از این آثار ملی نیروهای یگان حفاظت شهرستان گرگان به طور مستمر و روزانه از این آثار بازدید و با هرگونه تخلف در این زمینه به صورت جدی و قانونی برخورد می شود.

قندهاری با بیان این که حفظ و حراست از مواریث فرهنگی وظیفه همه افراد و در واقع وظیفه ملی است اظهار داشت: در همین راستا با تشکیل انجمن های میراث فرهنگی و برگزاری جلسات متعدد با شوراها و دهیاران و اعضای انجمن های میراث فرهنگی بخش مرکزی و بهاران شهرستان گرگان برای حفاظت و حراست از این آثار تلاش خواهیم کرد.

وی ضمن تشکر از همراهی اعضای انجمن های میراث فرهنگی و علاقه مندان به این بخش از آنان خواست هر گونه اقدام غیرقانونی در زمینه حفاریهای غیرمجاز، تخریب آثار تاریخی و خرید و فروش اموال فرهنگی در سطح شهر و روستا را به میراث فرهنگی گزارش و اطلاع رسانی کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.