حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » » » پیش بینی برداشت 162 هزار تن گندم از مزارع غلات آق قلا

فرماندار شهرستان آق قلا از پیش بینی برداشت 162 هزار تن گندم از مزارع غلات این شهرستان خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز؛ امیر شیر توماج در اولین جلسه کارگروه تخصصی گندم، آرد و نان شهرستان آق قلا ضمن اشاره به فصل برداشت غلات گفت: هشت مرکز برای خرید گندم کشاورزان آمادگی دارند.

به گفته وی 72 هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان آق قلا در سال زراعی جاری تحت کشت غلات استراتژیک قرار دارند که 54 هزار و 710 هکتار سطح سبز گندم است.

این مقام مسئول در شهرستان آق قلا در خصوص میزان کشت و پیش بینی برداشت غلات جو و کلزا٬افزود: دوازده هزار و 669 هکتار سطح سبز جو و 3 هزار و 195 هکتار کلزا در سطح اراضی شهرستان کشت شده است که پیش بینی می شود 35 هزار و 450 تن جو و 6 هزار و 800 تن کلزا برداشت شود.

وی از دستگاههای اجرایی عضو کارگروه تخصصی گندم، آرد و نان شهرستان آق قلا خواست نسبت به خرید و فروش مجوزهای نانوایی دولتی و آزاد پز نظارت و حساسیت ویژه داشته باشند و بر نظارت مستمر بر تولید آرد با کیفیت بهتر توسط کارخانجات آرد و توزیع مناسب آن بین خبازی های منطقه تاکید کرد.

توماج ضمن تاکید بر آموزش خبازان شهرستان آق قلا در ارائه نان مرغوب به مردم منطقه، تصریح کرد: حرارت مناسب دستگاه پخت و خواب خمیر در کیفیت بخشیدن به نان و ماندگاری آن بسیار تاثیر گذار است در همین راستا برگزاری کارگاه آموزشی خبازان از اولویت های مهم کارگروه باشد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.