حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : به ديدن يكديگر رويد تا يكديگر را دوست داشته باشيد و دست يكديگر را بفشاريد و به هم خشم نگيريد.


» » » » ۱۰ هزار نفر در مبادی ورودی مراوه‌تپه تب‌سنجی شدند

فرماندار مراوه‌تپه گفت که با هدف پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، حدود ۱۰ هزار نفر از مردم و مسافران ورودی به این شهرستان مرزی تب‌سنجی شدند.

...

کاوش نیوز: امانگلدی ضمیر اظهار داشت: طرح کنترل مبادی ورودی مراوه‌تپه از ۴ روز پیش و از ۲ مسیر ورودی این شهر از سمت کلاله و استان خراسان شمالی با همکاری پرسنل و داوطلبان شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، ناحیه مقاومت بسیج و انتظامی مراوه تپه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: علاوه بر تب‌سنجی رانندگان و سرنشینان، برخی توصیه‌های رعایت بهداشت فردی و اجتماعی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در قالب این طرح توزیع می‌شود.

ضمیر اضافه کرد: از مجموع تب سنجی‌های انجام شده ۹ نفر با علائم تب بالا شناسایی و به مراکز درمانی منتقل شدند اما هیچ کدام از آن ها به کرونا مبتلا نبودند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن تاکنون مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در شهرستان ۶۱ هزار نفری مراوه تپه مشاهده نشد.

وی گفت: تاکنون ۱۲ شهروند مراوه تپه‌ای با ظن ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شدند که هفت نفر آنها ترخیص و جواب آزمایش پنج نفر دیگر منفی بود.

فرماندار مراوه‌تپه ادامه داد: با مشارکت خیرین، نیکوکاران و شهرداری، برخی اقلام و تجهیزات بهداشتی از جمله چهار دستگاه تب سنج، ۱۷ دستگاه اکسیژن سنج، ۴۰ گان قابل شستشو و ۶۵۰ بسته بهداشتی برای توزیع بین اقشار آسیب پذیر و نیازمند به ارزش ۶۲۰ میلیون ریال خریداری و توزیع شد.

وی از استمرار فعالیت‌ پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا و پایداری سلامت در مراوه‌تپه خبر داد و گفت: عملیات ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهری و روستایی، تشدید کنترل تردد خودروهای ورودی به شهرستان، استفاده از ظرفیت خیرین برای تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، کاهش ساعت کاری اصناف و حضور بهورزان و مراقبان سلامت در چادرهای عشایر کوچنده استان‌های خراسان شمالی و رضوی برای آموزش‌های بهداشت از جمله این اقدامات است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.