حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : كساني كه رضايت مخلوق را به بهاي غضب خالق بخرند ، رستگار نخواهند شد.


» » » » مدیرکل ارشاد گلستان با اعضای انجمن شعر بیدل شهرستان مینودشت دیدار کرد

 

به مناسبت هفته دفاع مقدس مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به اتفاق احمد گلچین معاونت رسانه و فرهنگی اداره کل ارشاد و غریب آزادی مسول روابط عمومی اداره کل با اعضای انجمن شعربیدل در منزل یکی از شعرای پیشکسوت و رزمنده مینودشتی در روستای القجر دیدار کرد.

...

 

 

 

 

 

به مناسبت هفته دفاع مقدس مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به اتفاق احمد گلچین معاونت رسانه و فرهنگی اداره کل ارشاد و غریب آزادی مسول روابط عمومی اداره کل با اعضای انجمن شعربیدل در منزل یکی از شعرای پیشکسوت و رزمنده مینودشتی در روستای القجر دیدار کرد.

 

به گزارش کاوش نیوز،عادله کشمیری در این دیدار صمیمی با علی اصغر قزلسفلو شاعر پیشکسوت مینودشتی که در بستر بیماری بسر می برند اظهار کرد:این باعث افتخار ماست که در این هفته چنین برنامه هایی برگزار کنیم وی درادامه افزود: ما همیشه هنرمندان را در مجتمع های فرهنگی دعوت می کنیم و دیدار داریم اما امسال براین شد که در هفته دفاع مقدس ما به دیدار این عزیزان بیاییم و این ابتکار بسیار خوبی بود که اتفاق افتاد.

 

عادله کشمیری :یک انجمن ترانه سرایی هم داشته باشید

 عادله کشمیری ضمن یادآوری رشادت های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شما عزیزان با رشادت ها و جافشانی های خود با ایثار و تعهدی که به اسلام و وطن داشتید به جبهه رفتید و بعد ازاتمام دفاع مقدس همچنان متحمل درد ورنج های بسیاری بودید وهستید اما در جبهه فرهنگ و هنرهنوز هم رزمنده هستید.وی  تصریح کرد:ما امیدوار هستیم تمام این سختی ها هم در جبهه دفاع مقدس هم درجبهه فرهنگ وهنر دخیره ای باشد برا ی آخرت شما انشا.الله..

مدیرکل ارشاد گلستان در این دیدار به اعضای انجمن پیشنهاداتی دادوافزود: پیشنهاد می کنم با توجه به استعداد هایی که در این شهرستان می بینم بهتراست که یک انجمن ترانه سرایی هم داشته باشید.وی ازشاعران خواستارآن شد تا یک مجموع شعر از کل شاعران و قومیت ها استان جمع آوری کنند تا به چاپ برسد این مجموعه شعردر دسترس اشخاصی که وارد استان می شوند قرار داده شود تا بتوان ازاین طریق بهتر قومیت ها رامعرفی کرد.کشمیری با اشاره به استعداد این شهرستان در سرودن شعر و هنر تاکید کرد:پیشنهاد بعدی من این است که دروصف استان و معرفی استان هم یک شعر زیبا و با معنا بسرایید تا استان را در قالب یک شعر معرفی کنیم .در این شعر شهرها ومناطق زیبای استان گنجانده شود تا معرف گلستان باشد.

بزودی کار ساختمانی سینما در پارک شهرداری آغاز خواهد شد

داود قاسمی رییس اداره ارشاد شهرستان مینودشت ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ما مدیون شهدا و رزمندگان و خانواده های آنان  هستیم.اگر مردانی چون جناب قزلسفلو درمیدان نبودند ورشادت به خرج نمی دادند یا شهدا جانفشانی نمی کردند چه بسا ما امروزنمی توانستیم درسایه آرامش زندگی کنیم .وی درادامه گفت: جا دارد که از این برادران و خدمات آنان قدردانی کنیم هرچند هرگزجبران خدمات آنان نخواهد بود اما برگ سبزی ست که در خدمت باشیم.

قاسمی اشاره ای هم به ساخت سینمای پردیس امید کرد و افزود: نقشه طراحی ساخت سینما آماده است و بزودی کار ساختمانی آن در پارک شهرداری آغاز خواهد شد. ما امیدوارهستیم تا دهه فجر امسال بتوانیم از سینما که دارای سه سالن نمایش و همچنین مرکزی که برای فعالیت هنرمندان احداث می شود بهربرداری کنیم .

 

 

 

کتابت 377دفترازشعرهای شاعران

دبیر انجمن شعر بیدل شهرستان  مینودشت با اشاره به هفته دفاع مقدس و تبریک این هفته به تمام ملت ایران بویژه به رزمندگان 8 سال دفاع مقدس گفت:انجمن شعر بیدل مدیون پیشکسوت بزرگواری چون علی اصغر قزلسفلو است ما به بهانه هفته دفاع مقدس و با عنوان گلبوته های آتش امروز گردهم آماده ایم تا دیداری ازاین رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس داشته باشیم .روح الله رجبی افزود: این اتفاق خوبی است که در هفته دفاع مقدس از شاعران هنرمند و رزمنده یادی کنیم احوالپرس آنان که امروزها در بستر بیماری بسر می برند باشیم و انجمن شعر را در حضورآنان برگزار کنیم. وی در مورد خصوصیات پیشکسوت و رزمنده قزلسفلو هم گفت: ایشان علاوه بر شاعری علاقه زیادی به کتابت شعردارند وی 377دفتر ازشعرهای شاعران محلی و شاعران معروف جمع آوری کرده است.در حالیکه فقط پنجم ابتدایی بیشتر سواد ندارند اما طبع شاعری بسیار قوی دارند.

لازم به ذکر است در این دیدار شاعران مختار رنجیده،محمد علی کیانفر،محدثه حسینی ،روح الله رجبی،علی اکبر آغاسیان،مهدی محمودی و چند تن از شاعران محلی شعر هایی در وصف عاشورا و هفته دفاع مقدس قرأت کردند. و در پایان توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از علی اصغر قزلسفلو تجلیل شد.انتهای پیام /

خبرنگاررقیه بشارت نیا

 

 

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.