حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » دولت ایجاد شغل را مهمترین وظیفه خود می داند

استاندار گیلان تاکید کرد: دولت تدبیر و امید ایجاد شغل را مهمترین وظیفه خود می داند.

...

کاوش نیوز: ارسلان زارع در مراسم افتتاح همزمان ۳۴ پروژه عمرانی دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور در بندرانزلی اظهار کرد:مهمترین راهبرد در جوامع توسعه یافته زمینه سازی شاخص های تحقق توسعه سلامت در جامعه است.

وی افزود: یکی از مهمترین راه های حصول این مهم فراهم سازی زمینه های کار و اشتغال در جامعه است و نبود شغل یکی از بسترهای اصلی اسیب های اجتماعی است.

زارع با بیان اینکه دولت تدبیر و امید ایجاد شغل را به عنوان وظیفه برای خود تعریف کرده، تصریح کرد: لازمه اشتغال در جوامع توسعه یافته نیز مهارت آموزی و کار افرینی است .

وی مهارت آموزی را حلقه اتصال اشتغال و نیروی انسانی در جامعه دانست و گفت: هدف نهایی از توسعه مهارت، افزایش اشتغال پایدار در جامعه است.

استاندارگیلان با بیان اینکه تعمیم اموزش و مهارت اموزی به بخش های وسیع تری از جامعه ضرورت دارد گفت: افزایش مهارت آموزی و تعمیم آن در جامعه در سند چشم انداز برنامه ششم توسعه کشور و همچنین در آمایش سرزمینی گیلان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری گیلان از متوسط کشور کمتر است افزود: باید نگاه های سنتی به شغل در جوانان و نسل امروز تغییر کند و از شغل کارمندی به سمت مهارت و کارافرینی سوق داده شود.

زارع با بیان اینکه اهمیت توجه به مهارت اموزی از سنین پایه برای فرهنگ سازی، بیانگر راهبرد و نگاه استراتژیک به حوزه اموزش کشور است یادآور شد: رسیدن به اشتغال تنها وظیفه وزارت علوم نیست و همه دستگاه های فرهنگی و اموزشی باید نقش افرین باشند.

وی تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در توسعه مهارت و ارتقای بهره وری همواره نقش آفرین بوده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.