حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.


» » » » رشته های مهارتی متناسب با نیاز جامعه باشد

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: رشته های مهارتی در دانشگاه های فنی و حرفه ای متناسب با اشتغال و نیاز جامعه باشد.

...

کاوش نیوز: منصور غلامی در مراسم افتتاح همزمان ۳۴ پروژه عمرانی دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور در بندرانزلی اظهار کرد: دانشگاه های کشور در بخش های مختلف دستاوردهای بسیاری داشته و در بخش هایی هم خلاء هایی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب تلاش زیادی برای توسعه و حفظ مقاطع دانشگاه های حرفه ای و مهارتی وجود داشت افزود: در ادامه حضور بخش هایی از اموزش عالی در مقطع تحصیلات مهارتی از جمله دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تلاش وزارتخانه بر این است که از این دانشگاه حمایت شود.

 غلامی تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای کشور،  تنها دانشگاهی است که مجوز گسترش داشته و مجاز است رشته و مقطع و آموزشکده را ایجاد و افزایش دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رشته های مهارتی متناسب با اشتغال و نیاز جامعه پیش خواهد رفت گفت: به روز کردن رشته های مهارتی در راستای توسعه کشور در  بخش های صنعتی از اولویت های ماست تا نیروی انسانی ماهر از این دانشگاه ها فارغ التحصیل و وارد جامعه شود.

غلامی با اشاره به حمایت همه جانبه مسئولان استان های مختلف از دانشگاه های فنی و حرفه ای تصریح کرد: خیران نیز برای توسعه و تجهیز دانشگاه ها به امکانات و زیر ساخت های مورد نیاز، کمک های شایانی داشته اند.

وی با اشاره به لزوم افزایش اعتبارات عمرانی دانشگاه های فنی و حرفه ای از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وضع اعتبارات موجود نمی توان  به سرعت به اهداف ایده آل دست یافت و باید با تجهیز دانشگاه ها برای دانشجویان در رشته های مهارتی، دانشگاه هایی به روز تر و با تجهیزات بهتر فراهم سازیم .

غلامی خاطر نشان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کلان اموزش عالی، تلاش دارد تا دانشجویان در دوره تحصیلی خود مهارت کافی را برای ورود به جامعه کار و اشتغال در کنار تحصیل داشته باشند.

وی افزود: از سال ۹۶ طرحی به عنوان مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاه های فنی و حرفه ای شروع شده که در دو سال گذشته بازخوردهای بسیار خوبی داشته است.

غلامی تصریح کرد: لازم است دانشگاه های ما در مهارت افزایی دانشجویان تلاش بیشتری کنند تا در کنار سرمایه و وقت و انرژی که صرف می شود ، برای توسعه جایگاه اقتصادی و اجتماعی کشور بهره برداری لازم نیز صورت پذیرد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از اساتید ماهر و مجرب در داشنگاه ها تاکید کرد: انتظار می رود که دانشگاه های کشور از بهترین و توانمند ترین اساتید برای مهارت افزایی بهره ببرند تا جامعه دانشگاهی در قبال انتظاراتی که از آن ها وجود دارد، روسفید بیرون بیاید.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با اشاره به لزوم ارتباط بین صنعت و واحد های صنعتی و تولیدی با مراکز دانشگاهی و علمی گفت: در چند سال اخیر با انجام تحقیقات مرتبط ، ارتباط صنایع و واحد های صنعتی و تولیدی با دانشگاه ها رشد قابل توجهی داشته و هر روزه شاهد گسترش بیش از پیش ارتباط بین دانشگاه ها و بخش های مختلف صنعتی و تولیدی هستیم .

وی با بیان اینکه دانشگاه های کار آفرین به عنوان دانشگاه های نسل سوم جامعه را به سوی پیشرفت و پیشبرد اهداف حرکت خواهد داد، تاکید کرد: علاقه مندی جوانان ما به تحصیلات مهارتی دانشگاهی بیشتر شده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تلاش است جایگاه فعلی این سرمایه عظیم ملی ارتقاء بخشد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.