حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.


» » » » دانش‌آموزان کشور به هنرواره صد سال در اوج افتخار دعوت شدند

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان به مناسبت یکصدمین سال شهادت میرزاکوچک‌خان‌جنگلی با برگزاری هنرواره ملی صد سال در اوج افتخار از دانش‌آموزان کشور برای شرکت در این رویداد فرهنگی دعوت کرد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان روز شنبه درباره هنرواره صد سال در اوج افتخار گفت: هنرواره ملی صد سال در اوج افتخار به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک خان جنگلی و به منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با ابعاد شخصیتی و اهداف نهضت جنگل تدارک دیده شده‌ است.

محمد لطیفی اظهار داشت: هنرواره ملی صد سال در اوج افتخار در بخش‌های سرودن شعر، نگارش متن ادبی، طراحی پوستر، تهیه کلیپ، تیزر و نماهنگ، خطاطی و نقاشی، پادکست صوتی، روایتگری، فیلم کوتاه، مستند، موشن‌گرافی، اینفوگرافی، نشریه مکتوب و الکترونیکی و اپلیکیشن در نظر گرفته شده‌است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان علاقمند می توانند با هشتگ #صد سال_در اوج افتخار و تگ کردن صفحه همسنگران در اینستاگرام به نشانی  hamsangarangilan۵۸  @ به این هنرواره بپیوندند، افزود: علاقمندان برای شرکت در این هنرواره می توانند آثارشان را از طریق پیام رسان های بله و شاد به نشانی  ali_hamsangaran @ارسال کنند.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان خاطر نشان کرد: علاقمندان برای شرکت در هنرواره ملی صد سال در اوج افتخار تا ۳۰ شهریور سال آینده ۱۴۰۱ برای ارایه آثار فرصت دارند.

وی با اشاره به توصیف رهبر انقلاب از قیام سردار جنگل با عنوان میرزاکوچک بنیانگذار الگوی مینیاتوری از جمهوری اسلامی افزود: از این رو آشنایی نسل جوان و آینده سازان انقلاب اسلامی با این اسوه ها ضروری است.

میرزا یونس مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی، با راه اندازی جنبش جنگل و رهبری آن، یکی از مردمی ترین نهضت های محلی ایران را با هدف کسب استقلال، آزادی  و سربلندی ایران ایجاد کرد.

میرزا کوچک جنگلی پس از چندین سال مبارزه و جنگ و گریز علیه نظام مستبد داخلی و ایادی بیگانه اش ، با تعداد اندکی از یاران خود برای جمع آوری قوا به طرف خلخال حرکت کرد که در کوه های تالش در برف و بوران گرفتار و شهید شد.

با شهادت میرزا کوچک خان در یازدهم آذرماه سال ۱۳۰۰ هجری خورشیدی (سوم ربیع الثانی ۱۳۴۰ ق) نهضت جنگل به نقطه پایان خود رسید


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.