حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » » » سرمایه‌گذاری در امر به معروف، آموزه حسینی است

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: امام حسین (ع) به ما آموخت که در امر به معروف و نهی از منکر سرمایه گذاری کنیم.

...

کاوش نیوز: آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و فرا رسیدن هفته امر به معروف اظهار داشت: حضرت امام حسین (ع) با نثار جان خود و عزیزترین افراد خانواده اش به ما آموخت که در فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: با توجه به این امر و مهم بودن فریضه امر به معروف، از تمامی مردم درخواست داریم که به ستاد امر به معروف بپیوندند تا بتوانیم در گیلان به خوبی این فریضه بزرگ را انجام دهیم چون امر به معروف، مردم را به سوی معروف ها سوق می دهد و نهی از منکر مردم را از منکرها باز می دارد و حتی جهاد نیز در سایه امر به معروف ایجاد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان ادامه داد: البته امر به معروف دو مرحله دارد که یکی با زبان است که بر همه واجب است و باید تمامی اقشار در آن ورود کنند و دیگری عملی است که این بخش مربوط به حکومت است و در بخش نهی از منکر نیز نباید اجازه دهیم که بعضی از منکرها به صورت هنجار درآیند.

وی در ادامه به سالروز شهادت رجایی و باهنر اشاره و خاطرنشان کرد: ملت ایران در جهان نمونه و الگو برای تمام ملت های دنیاست چون در هیچ کشوری همانند ایران به این میزان مسئولان آن ترور نشدند.

امام جمعه رشت به هفته بانکداری و اصلاح نظام بانکداری در ایران نیز اشاره و بیان کرد: متاسفانه ما با نظام بانکداری اسلامی فاصله داریم و مسئولان کشور اعم از مجلس و دولتمردان باید مکلف شوند تا بتوانیم به نظام بانکداری اسلامی نزدیک شده و آن را انجام دهیم، البته کارهایی در این زمینه انجام شده ولی هنوز با نظام بانکداری اسلامی فاصله داریم.

وی با اشاره به پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف اظهار کرد: ما در صنعت نانو قدرت چهارم جهان هستیم و از اروپاییان سبقت گرفتیم و ۶۰۰ فن آوری در زمینه نانو داریم و از دولتمردان درخواست دارم  با تکیه به همین مردم، می توانیم ایران را در همه امور به نقطه اوج برسانیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به تسریع کار جوانان کارآفرین اشاره و اضافه کرد: مسئولان باید به دنبال جوانان کارآفرین بروند و با توجه به رهنمودها و نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت از تولید ملی، باید موانع را از جلوی پای جوانان برداریم و با حذف کاغذبازی های بی مورد، اجازه ندهیم که جوانان کارآفرین ما برای ایجاد اشتغال در ادارات با مشکل مواجه شوند.

وی همچنین به معظل زباله های سراوان رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه زباله زیادی در این منطقه انباشته شده که برای مردم، مشکلات زیادی را ایجاد کرده و امیدوارم مشکل انباشت زباله و جاری شدن شیرابه بزودی حل شود چون هم اینک نیز کارهایی انجام شده ولی همه باید کمک کنند .


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.