حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : به ديدن يكديگر رويد تا يكديگر را دوست داشته باشيد و دست يكديگر را بفشاريد و به هم خشم نگيريد.


» » » » برنامه دانشگاه‌ها برای پرورش دانشجویان مطابق با دانشگاه اسلامی باشد

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: حضور جوانان در محیط دانشگاه از مهم‌ترین فرصت‌های یک تشکل دانشجویی است و به همین دلیل دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش دانشجویان، مطابق با دانشگاه اسلامی باید برنامه‌ای مدون داشته باشند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: سعید یوسفی در نشست با روسای دانشگاه‌های اقلید و معرفی مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه‌های این شهرستان اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی نقش مهمی در سرنوشت یک جامعه دارند و اهدافی را در راستای رشد اخلاقی، معرفتی و بصیرتی دانشجویان دارند.

وی با اشاره به ویژگی‌های دانشجوی تراز انقلاب اسلامی گفت: بینش عمیق، آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دانشجو است که در این بین آینده‌سازی  جامعه نیز بر عهده دانشجویان است بنابراین دشمن همواره سعی کرده که دانشگاه و دانشجو را از جنبه‌های مختلف مورد هجمه قرار دهد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تاکید بر نقش بسیج دانشجویی در ارتقای دانشجویان در ابعاد مختلف افزود: جذب نیرو، تربیت و پرورش نیروی کارآمد و اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی از رسالت‌های یک تشکل دانشجویی به ویژه بسیج است.

یوسفی تصریح کرد: حضور جوانان در محیط دانشگاه از مهم‌ترین فرصت‌های یک تشکل دانشجویی برای انجام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است و به همین دلیل دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش دانشجویان، مطابق با دانشگاه اسلامی باید برنامه‌ای مدون داشته باشند.

وی با اشاره به نقش بسیج دانشجویی در جذب و کادرسازی گفت: اصل جذب و تثبیت محدوده خاصی ندارد و این امر در هر زمانی مطلوب است در همین راستا باید فعالیت‌ها و برنامه‌های جذاب برای کادرسازی داشت.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس سال اول ورود دانشجویان و ترم اول شروع سال تحصیلی را بهترین زمان جذب عنوان و بیان کرد: برای اثربخش بودن و ماندگاری جذب باید برنامه‌ریزی متمرکز داشت چراکه بی‌برنامگی موجب سردرگمی و دل زدگی دانشجویان می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه برای رسیدن به هدف باید برنامه داشت، تاکید کرد: هدف داشتن و توجه به نتیجه لازمه یک مجموعه پویا و درحال رشد است که باید مورد توجه تشکل‌های دانشجویی به ویژه بسیج در دانشگاه‌ها باشد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.