حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » پنجمین نشست منطقه‌ای تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس اعلام کرد: پنجمین نشست منطقه‌ای تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده با محوریت برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی و با هدف تقویت رویکردهای مشارکتی ۱۵ تیرماه جاری در شیراز آغاز به کار می کند.

...

کاوش نیوز: سیده معصومه دستغیب افزود: این نشست ویژه چهار استان فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان است که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و استاندار فارس افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه تقویت ارتباط و تعامل بین سازمان‌های مردم‌نهاد زنان و خانواده و نیز ایجاد زمینه ارتباط سازمان‌های مردم‌نهاد با دولت در این همایش ۳ روزه دنبال می‌شود، گفت: انتظار می‌رود شرکت‌کنندگان در این دوره بتوانند در شناسایی مسائل و مشکلات زنان و خانواده در شرایط کنونی تلاش کنند و برای توانمندسازی بانوان همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس ابراز داشت: این دوره آموزشی در قالب چهار کارگاه باعنوان اشتغال‌زایی و کسب‌وکار در حوزه زنان و خانواده، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بهداشت و سلامت زنان و خانواده و محیط زیست برگزار می‌شود.

دستغیب افزود: افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند حداقل سابقه دو سال فعالیت در عرصه جامعه مدنی دارند.

وی بیان کرد: همه تشکل‌های دارای مجوز فعال در حوزه زنان که از سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله فرمانداری، بهزیستی، استانداری و ورزش و جوانان مجوز گرفته‌اند، در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس خاطرنشان کرد: استان فارس در مقایسه با دیگر استان‌ها بیشترین تعداد متقاضی را برای شرکت در این دوره داشته است و بیش از ۱۵۰ نفر خواستار حضور در این دوره بودند که از این تعداد ۷۰ نفر دعوت شده‌اند.

دستغیب اظهار داشت: این دوره جزو دوره‌های تخصصی به شمار می‌رود که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و دوره پیشین نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

وی با بیان اینکه امور بانوان و خانواده استانداری فارس برنامه‌های مختلفی را در طول سال برای انجمن‌ها و تشکل‌های فعال در حوزه زنان و خانواده برگزار کرده است، عنوان کرد: این دوره از آن رو اهمیت دارد که در آن به مدیران تشکل‌ها آموزش داده می‌شود که چگونه می‌توانند طرح مشترکی بین تشکل و تشکل‌های استانی طراحی کنند.

دستغیب ادامه داد: همچنین از آنجا که تسهیلگران در سطح ملی کار کرده‌اند و به مسائل و مشکلات تخصصی زنان کاملاً آگاه هستند، قادر خواهند بود در پروژه‌نویسی، تدوین و ارائه پیشنهادهای ویژه تشکل‌های غیردولتی برای جذب اعتبار موفق عمل کنند.

این مقام مسئول درخصوص مدرسان این کارگاه‌ها نیز عنوان کرد: کارگاه‌ها توسط پنج تن از تسهیلگرانی اداره می‌شود که با جامعه مدنی در ارتباط ‌اند و تخصصشان در حوزه توانمندسازی تشکل‌های غیردولتی است.

وی اظهار داشت: در فراخوان عمومی این همایش حتی به خیریه‌های فعال در حوزه زنان و خانواده نیز اطلاع‌رسانی شده است و به نظر می‌رسد اگر فرصت بیشتری داشتیم هنوز انجمن‌ها و تشکل‌های بسیاری تمایل داشتند در حوزه آموزش‌های تخصصی شرکت کنند.

دستغیب این طرح ملی را آغازی برای ادامه کارگاه‌های تخصصی در استان دانست و افزود: خوشبختانه در استان فارس هم تسهیل گران بسیار خوبی داریم که برای توانمندسازی تشکل‌ها فعالیت می‌کنند.

این همایش با همکاری اداره کل ورزش و جوانان فارس، دفتر امور اجتماعی استانداری فارس، معاونت سیاسی و امنیتی استانداری فارس، معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، هتل هما و مؤسسه آموزشی سوادآموزی سینا برگزار می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.