حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.


» » » » احتمال پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته 97 در سال 98 وجود دارد

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در مورد تامین پاداش پایان خدمت فرهنگیان گفت: با اقدامات انجام شده، پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا پایان سال 96 پرداخت شده است اما ممکن است پرداخت این پاداش برای فرهنگیانی که در سال 97 بازنشسته شده‌اند به سال 98 موکول ‌شود.

...

کاوش نیوز: محمد جواد جمالی، دوشنبه در اجلاس روسای اداره های آموزش و پرورش استان فارس در شیراز با اشاره به وجود برخی تفاوت ها در میزان پاداش پایان خدمت کارکنان دولت، بیان داشت: این تفاوت ها در برخی موارد چشمگیر هستند و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: متاسفانه آموزش و پرورش، وارث مشکلاتی است که شاید برخی از آنها از قبل از انقلاب اسلامی شروع شده و همچنان ادامه دارد که از جمله آنها مشکلات اقتصادی و کسری بودجه است.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزود: آموزش و پرورش همواره به طور متوسط 10 درصد کاهش بودجه داشته است که این کسری به سال‌های بعد منتقل ‌شده و مشکلاتی برای مدیران ایجاد کرده است.

جمالی، با بیان اینکه در حال حاضر هیچ وزارتخانه ای به اندازه آموزش و پرورش اهمیت ندارد، اظهار داشت: بر اساس آمار موجود، نزدیک به 975 هزار نفر در آموزش و پرورش خدمت می‌کنند و با وجود اینکه بودجه این وزارتخانه افزایش یافته است لیکن رقم اختصاص‌ یافته در مقایسه با اعتبارات سایر نهادها چشمگیر نیست.

نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پاره ای از مشکلات حوزه آموزش و پرورش گفت: سرانه دانش آموزی و نیازهای مدارس شبانه روزی، به ویژه در زمینه تغذیه دانش آموزان از جمله مواردی است که شاید آنگونه که باید به آن توجه نشده است و این نهاد در حوزه تامین اعتبارات با مشکلاتی مواجه است.

 

** جذب نیرو در آموزش و پرورش تخصصی شود

جمالی درباره مشکلات جذب و به کار گیری نیروهای حق التدریس بیان کرد: برخی از مشکلات مربوط به نیروهای حق التدریس تا قبل از سال 91 تا حدود زیادی حل شده است اما ضروری است موضوع تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش تخصصی شود.

وی، عملکرد وزارت آموزش و پرورش را در 40 سال گذشته مثبت ارزیابی کرد و افزود: ایجاد شرایط مطلوب برای تحصیل دانش آموزان روستایی و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی از اقدامات مهم این وزارتخانه بوده است.

 

**کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش فارس

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس هم در این نشست گفت: دولت تدبیر و امید به فرهنگیان، به ویژه در زمینه معیشت توجهی ویژه داشته است به گونه ای که در بودجه سال 98 اعتبارات آموزش و پرورش 2: 13درصد افزایش یافته که این رقم با وجود تنگناهای مالی دولت شایان توجه است.

علی عسکر نجفی ادامه داد: در سال 96 اعتبارات آموزش و پرورش 43 هزار میلیارد تومان بود و امسال به 56 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: با توجه به گستردگی این نهاد، هر میزان کمکی که به این مجموعه شود چندان نمودی ندارد و این خود اسباب نارضایتی شده است و امیدواریم با فرهنگ ‌سازی و تغییر نگرش، بتوانیم دیدگاه فرهنگیان را نسبت به مسایل آموزش و پرورش تغییر دهیم.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آموزش و پرورش فارس مهرماه 97 را با کمبود هشت هزار و 500 نفری نیروی انسانی آغاز کرد و به همین سبب متحمل دشواری های بسیاری شد.

وی، از کمبود هزینه برای برون سپاری فعالیت های فنی حرفه‌ای، فرسودگی تجهیزات در هنرستان ها، لزوم تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی فرسوده، به کارگیری مجدد بازنشسته‌ها به علت کمبود نیرو و همچنین عدم به‌کارگیری و جذب نیروهای جوان و دانش آموخته به عنوان مهمترین مشکلات این اداره کل یاد کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.