حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » » » تأیید صلاحیت ۸۵۲ داوطلب انتخابات شوراها در سمیرم

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری سمیرم گفت: صلاحیت ۸۵۲ نفر از داوطلبان شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهری، روستایی و عشایری این شهرستان تأیید شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: علی‌رضا فخری‌زاده اظهار داشت: سمیرم شاخص‌ترین شهرستان عشایری و بزرگترین ییلاق ایل قشقایی در کشور محسوب می‌شود که ۶۹۶ نفر نامزد انتخابات شورای روستاها و تیره‌های عشایری سمیرم هستند.

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری سمیرم افزود: ۷۷ نفر از داوطلبان شورای شهر‌های سمیرم، ونک، حنا، کمه، بیده و فتح آباد تایید صلاحیت و ۲۱ نفر نیز رد صلاحیت شدند که با توجه به حد نصاب تأیید شده‌ها، انتخابات شوراها در شهرهای سمیرم، کُمه، فتح‌آباد، حنا، بیده و ونک برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:  ۱۲۵ شعبه اخذ رای در انتخابات ۲۸ خرداد جاری برای هر چهار بخش شهرستان سمیرم در نظر گرفته شده که ۵۸ شعبه  رای گیری ثابت و ۶۷ شعبه سیار است.

فخری زاده با اشاره به برپایی انتخابات در شش طایفه اصلی است که چهار طایفه آن در سمیرم حضور دارند و یک طایفه کشکولی بزرگ نیز به تعداد چند خانوار محدود در این شهرستان، ایام ییلاق خود را می‌گذرانند بیان کرد: شوراها ۳ یا ۵ نفره خواهند بود بنابراین برای تیره‌هایی که تعداد داوطلبان ثبت نامی کمتر بوده‌اند امکان رقابت وجود ندارد و آن تیره عشایری از داشتن شورا بی‌بهره می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۹۴ نفر از این تعداد در شوراهای عشایری و بقیه داوطلبان از تیره‌های مختلف عشایری هستند که ثبت نام کرده‌اند و بخش وردشت در شمال سمیرم با ۳۶ روستا و ۲۴ تیره عشایری بیشترین تعداد شعبه رأی‌گیری را خواهد داشت و بخش پادنای بزرگ ۲۵ روستا و ۱۲ تیره عشایری، بخش مرکزی هشت روستا و ۲ تیره و بخش پادنا ۱۹ روستا و ۲ تیره عشایری دارند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار سمیرم در ادامه عنوان کرد: بخش وردشت با ۲۸۳ نفر و بخش پادنای بزرگ با ۲۲۸ داوطلب در بین عشایر و روستاییان بیشترین تعداد ثبت‌نام شدگان این دوره از انتخابات شوراها را داشته‌اند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.