حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » » » همایش ملی خلیج فارس پرشکوه‌تر از همیشه در بوشهر برگزار می‌شود

همایش ملی خلیج فارس پرشکوه‌تر از همیشه در بوشهر برگزار می‌شود معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، همایش ملی خلیج فارس پرشکوه‌تر از همیشه در بوشهر برگزار می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: محمد تقی ایرانی سه‌شنبه‌شب در نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس نه تنها در خاورمیانه و آسیا بلکه در جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و پیوند چند هزار ساله با تمدن ایرانی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه خلیج فارس همواره مورد توجه قدرت‌های سیاسی نظامی و اقتصادی بوده است افزود: برگزاری همایش ملی خلیج فارس علاوه بر معرفی هویت و پیوندهای تاریخی و فرهنگی ایران با جنوب و شرق آسیا منجر به یک نوع هم اندیشی میان نخبگان سیاسی و اقتصادی و علمی در جوامع و ملت‌های ساکن پیرامون این دریای پارسی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اضافه کرد: با توجه به محورها و موضوعات این همایش که توسط دانشگاه خلیج فارس برگزار می‌گردشود، انتظار داریم فرهنگ و تمدن دریایی این منطقه به همگان معرفی شود و پیوندهای اجتماعی دریا و ساحل و هویت اصلی دریایی را که بازتاب فرهنگی مردم در این مرز و بوم بویژه مردم استان بوشهر هستند را مستحکم‌تر کند.

وی تصریح کرد: نام خلیج فارس تاثیرگذارترین واژه در فرهنگ و تمدن ایران است که در طول تاریخ با هویت ملت ما گره خورده و برای این دریای نیلگون مبارزانی قیام کرده‌اند که نامشان چون خورشید می‌درخشد شهید رئیس‌علی دلواری‌ها و نادر مهدوی‌ها در مقابل استعمار و استکبار جهانی ایستادند تا آزادگی معنا پیدا کند.

ایرانی اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با موضوع خلیج فارس باید در برگزاری هر چه بهتر این همایش بین المللی پیش قدم شوند و با مشارکت خود دانشگاه خلیج فارس در برگزاری هرچه بهتر این رویداد تاریخی و ماندگار یاری دهند


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.