حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.


» » » » همایش بین المللی علمی فرهنگی خلیج فارس در بوشهر برگزار می شود

 همایش بین المللی علمی فرهنگی خلیج فارس در بوشهر برگزار می شودهمزمان با روز ملی خلیج فارس نخستین همایش بین المللی علمی فرهنگی خلیج فارس 10 و 11 اردیبهشت ماه امسال در استان بوشهر برگزار می شود.

...

کاوش نیوز: دبیر اجرایی نخستین همایش بین المللی علمی فرهنگی خلیج فارس روز چهارشنبه در بوشهر گفت: هدف از برگزاری نخستین همایش بین المللی خلیج فارس پاسداشت نام و معرفی عالمانه مزیت های فرهنگی، سیاسی، راهبردی، اقتصادی و گردشگری خلیج فارس برای جمهوری اسلامی ایران با رویکرد دانشجویی و بین المللی است.
علی احمدی زاده افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان بازوی علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 1384 اقدام به برگزاری جشنواره علمی و فرهنگی کرد و با پیگیری های صورت گرفته، قرار است دوازدهمین دوره همایش ملی و نخستین همایش بین المللی علمی فرهنگی خلیج فارس امسال در بوشهر برگزار شود.
دبیر اجرایی دوازدهمین همایش ملی خلیج فارس و رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر گفت: با توجه به طولانی بودن مرز دریایی این استان با خلیج فارس، وجود سیراف به عنوان کهن ترین بندر تجاری و براساس اسناد و مدارک موجود این استان سابقه طولانی در خلیج فارس دارد اما تاکنون در زمینه برگزاری پاسداشت این روز به این استان کم لطفی شده است.
وی اظهار کرد: تلاش می شود با برگزاری هرچه بهتر برنامه های امسال، زمینه استقرار دبیرخانه دائمی همایش ملی خلیج فارس در بوشهر فراهم شود.
احمدی زاده گفت: همایش ملی و بین المللی علمی فرهنگی خلیج فارس در هفت محور فرهنگ، هنر و معماری، گردشگری در تعاملات بین المللی، فرصت ها وچالش ها، ایده های نو به منظور شناساندن جاذبه های گردشگری، راهبردها و فرصت های سرمایه گذاری گردشگری، ایمنی و حقوق گردشگران، توسعه پایدار گردشگری، توانمندی های منطقه درحوزه گردشگری فرهنگی، اکوتوریسم و سلامت و توسعه گردشگری سواحل حوزه خلیج فارس برگزار می شود.
وی یادآور شد: تاکنون 200 مقاله علمی از سراسر کشور به دبیرخانه دوازدهمین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی علمی فرهنگی خلیج فارس رسیده است که در کمیته علمی این همایش با حضور 70 عضو هیات علمی داوری و در پایگاه استنادی ای اس سی منتشر می شوند.
احمدی زاده ادامه داد: حضور هفت سفیر از کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله مهمانان ویژه مراسم روز ملی خلیج فارس در بوشهر هستند.
رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر پیاده روی خانوادگی در بوشهر، جنگ شادی، جشن شبانه در کنار خلیج فارس، رونمایی از تمبرخلیج فارس، نمایشگاه اسناد تاریخی خلیج فارس، بازدید از موزه دریا و دریانوردی و اسناد، از جمله برنامه های جنبی دوازدهمین جشنواره ملی خلیج فارس در بوشهر است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: با توجه به حضور سفیران کشورهای مختلف در این همایش تلاش می شود نام علمی خلیج فارس براساس اسناد تاریخی موجود به اثبات برسد.
شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به هدف قرار دادن هویت فرهنگی و تاریخی ملت ایران توسط برخی از سازمان های جغرافیایی بین المللی و بویژه برخی از کشورهای همسایه و تلاش آنان برای تحریف نام تاریخی خلیج فارس به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی 10 اردیبهشت ماه روز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز ا به عنوان روز ملی خلیج فارس نام گذاری کرد و جهاد دانشگاهی از سال 84 نسبت به برگزاری 11 دوره همایش ملی خلیج فارس اقدام کرده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.