حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.


» » » » خلیج فارس نقشی موثر درتحولات سرزمینی ایران دارد

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خلیج فارس از دیرباز محل آفرینش های هنری بوده که این مهم در تحول سرزمینی ایران نقشی موثر داشته است.

...

کاوش نیوز: سید مجتبی حسینی در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر افزود: خلیج فارس به عنوان یک آبراهه استراتژیک نماد غیرت و مردانگی مردم ایران زمین و یادآور تمدن پارسی است.

وی بیان کرد: ایران به واسطه تاریخ و تمدن کهن خود بیشتر در این زمینه مورد توجه قرار گرفته که با نگاه کلی می توان اثرهای فرهنگ و تاریخ این سرزمین را در جهان مشاهده کرد.

حسینی ادامه داد: ایران، بزرگ سرزمینی است که مردمانی از جغرافیایی خود به جامعه معرفی کرده که حضورشان در تمام عرصه ها مایه مباهات و افتخار بوده است.

وی اظهار داشت: خلیج فارس بدین صفت حقیقتی گواراست که قدم در قلمرو هنر گذاشته و این آمیختگی چنان سزاوار بوده که اعجاز هنر و ادبیات خلیج فارس در برخی از تقدس ها قابل لمس است.

حسینی ادامه داد: در عرصه خلیج فارس، برنامه‌ها و فرهنگ‌های گوناگونی نهفته است که نام این آبراه بین المللی در جهان متبلور شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: دبیرخانه روز ملی خلیج فارس از اسفند سال گذشته با تشکیل کارگروه تخصصی و عمومی در این اداره کل کار خود را آغاز کرد.

فاطمه کرم پور افزود: بالغ بر ١٨٠ برنامه فرهنگی و هنری از سوی دستگاه های اجرایی به دبیرخانه ارسال شد که این برنامه ها از جنوبی ترین تا شمالی ترین منطقه استان برنامه ریزی و برگزار شد.

وی ادامه داد: برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت چهار شب و در چهار نقطه میدان انقلاب، کافه حاج رئیس، پارک شورا و دانشکده هنر معماری بوشهر برگزار شد.

کرم پور تصریح کرد: خلیج فارس نشان عظمت و صلابت و رشادت های مردمان سرزمینی است که با فرهنگ و تاریخ خود صلح و دوستی را به جهان عرضه داشته است.

 

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.