حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » » » گمرک بازرگان ۶۵ درصد واردات زمینی کالای کشور را به خود احتصاص داد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: عبور ۱۰ تا ۱۵ درصد از ترانزیت زمینی کل کشور و بالغ بر ۲۶ درصد از صادرات زمینی و همچنین ۶۵ درصد از واردات زمینی غیرنفتی از مرز بازرگان در شمال آذربایجان غربی صورت می‌گیرد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: ارسلان شکری اظهار داشت: 3 میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مرزی طی یک سال گذشته از پایانه‌های مرزی پنجگانه آذربایجان‌غربی ثبت شده است.

وی افزود: هرچند این میزان ۳۱ درصد نسبت به یک سال پیش از آن، کمتر است ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های مربوط به آن و همچنین تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، رقم بسیار مناسبی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی تصریح کرد: البته در این مدت به علت محدودیت‌های کرونایی، تردد ناوگان مسافری از این پایانه‌ها ۱۰۰ درصد کاهش داشته است.

شکری ادامه داد: بازرگان از بین مرزهای استان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بزرگترین و قدیمی ترین مرز زمینی کشور نیز به شمار می‌رود.

وی گفت: عبور ۱۰ تا ۱۵ درصد از ترانزیت زمینی کل کشور و بالغ بر ۲۶ درصد از صادرات زمینی و همچنین ۶۵ درصد از واردات زمینی غیرنفتی از مرز بازرگان در شمال آذربایجان‌غربی صورت می‌گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی افزود: این مرز، رتبه اول تا سوم کشور را در حوزه تجارت مرزی داراست و مهمترین دروازه ورودی به اروپا و بر سر کریدورهای مهم بین‌المللی شرق و غرب، کریدور بزرگراهی آسیای جنوب شرقی، آلتید و تراسیکا قرار دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.