حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » » » ظرفیت تعاونی‌ها در اقتصاد آذربایجان‌غربی شکوفا نشده است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب بخش تعاون در راستای توسعه استان گفت: این ظرفیت به خوبی شکوفا نشده ولی باید زمینه را برای مشارکت تعاونی ها مهیا کنیم.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: محمدمهدی شهریاری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات تعاونی های آذربایجان غربی افزود: باید این ظرفیت ها برای سرمایه گذاری و مشارکت تعاونی ها مهیا شود تا بتوان به اشتغال مطلوب دست یافت.

وی با بیان اینکه بخش تعاون هنوز به خوبی نتوانسته در فرآیندهای اقتصادی کشور ایفای نقش کند، اضافه کرد: اگر چه بسترهای قانونی برای شکوفایی بخش تعاون فراهم است اما به انحراف رفتن کارکرد عمده تعاونی ها اعتماد عمومی نسبت به آنها خدشه دار شد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: ظرفیت های اقتصادی استان بستر مناسبی برای مشارکت تعاونی هاست اما تاکنون در این زمینه کوتاهی شده است.

شهریاری تشکیل شرکت های تعاونی  توسعه و عمران شهرستانها را از جمله برنامه های اولویت دار برشمرد و گفت: در صورت اختصاص خط اعتباری ویژه این تعاونی ها می توانند فرصت خوبی برای برقراری عدالت باشند.

وی تخصیص عادلانه سهم استان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را نیز خواستار شد و افزود: آذربایجان غربی جزو استان های موفق در جذب این تسهیلات است و وزارت تعاون باید سهم استان را بطور عادلانه پرداخت کند.

وی در ادامه بر ضرورت نظارت و حسابرسی جدی بر فرآیندهای مالی شرکت های تعاونی ها تاکید کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.