حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.


» » » » اختصاص ۳۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پروژه های تعاونی کشور

 اختصاص ۳۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پروژه های تعاونی کشورمعاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص ۳۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پروژه های تعاونی متقاضی و ماده ۵۶ برای آذربایجان غربی خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: محمدجعفر کبیری در نشست بررسی مسائل و مشکلات تعاونی‌های استان توسعه بخش تعاون و احصای مشکلات را از جمله اهداف سفرهای استانی دانست و گفت: بیشتر مشکلات تعاونی‌ها بخاطر نبود شفافیت نظام مند علیرغم فراهم بودن بستر قانونی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای ارتقای فرایند نظارت بر کارکرد تعاونی‌ها اعتبارات نظارت و حسابرسی ۱۲ برابر شده است، ادامه داد: تعاونی‌های توسعه و عمران در شهرستان‌ها، فرصتی جدی برای سرمایه گذاری در مناطق مختلف و توسعه فرهنگ تعاون است که در همه کشور به ویژه آذربایجان غربی باید در این خصوص اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

کبیری اضافه کرد: مدیران حوزه‌های مرتبط و فرمانداران در راستای فعالیت هرچه بهتر این تعاونی‌ها، باید اقدامات لازم را انجام دهند تا از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

وی اظهارکرد: فرمانداران طرح‌های نیمه تمام یا اقتصادی را در راستای فعالیت این تعاونی‌ها معرفی می‌کنند و پس از بررسی و جذب منابع مردمی، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاونی‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیارد ریال تا ۲ سال اصل این سرمایه گذاری را تضمین می‌کند.

استاندار آذربایجان غربی هم در این نشست با اشاره به اینکه این استان ظرفیت‌های ویژه ای برای توسعه اقتصادی دارد گفت: باید این ظرفیت‌ها برای سرمایه گذاری و مشارکت تعاونی‌ها مهیا شود تا بتوان به اشتغال مطلوب دست یافت.

محمدمهدی شهریاری با بیان اینکه بخش تعاون هنوز بخوبی نتوانسته در فرآیندهای اقتصادی کشور ایفای نقش کند افزود: اگر چه بسترهای قانونی برای شکوفایی بخش تعاون فراهم است اما به انحراف رفتن کارکرد عمده تعاونی‌ها اعتماد عمومی نسبت به آنها خدشه دار شد.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های اقتصادی استان بستر مناسبی برای مشارکت تعاونی هاست اما تاکنون در این زمینه کوتاهی شده است.

وی تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌ها را از جمله برنامه‌های اولویت دار برشمرد و گفت: در صورت اختصاص خط اعتباری ویژه این تعاونی‌ها می‌توانند فرصت خوبی برای برقراری عدالت باشند.

شهریاری، تخصیص عادلانه سهم استان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را نیز خواستار شد و افزود: آذربایجان غربی جزو استان‌های موفق در جذب این تسهیلات است و وزارت تعاون باید سهم استان را بطور عادلانه پرداخت کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.