حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » 98 پرونده تخلف برای دامداران در مهاباد تشکیل شد

رییس اداره مناطع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: امسال در قالب طرح مدیریت چرا، 98 پرونده تخلف برای دامداران این شهرستان تشکیل شده است.

...

کاوش نیوز: مجید پاتو اظهار داشت: این دامداران متخلف قبل از شروع فصل چرا، دام های خود را برای تعلیف به مراتع این شهرستان برده بودند که این امر خلاف قانون بوده است.

وی اضافه کرد: این دامداران بیش از 800 راس دام را وارد مراتع کرده بودند که در مجموع به پرداخت 180 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده و اخطاریه ابطال پروانه چرا دریافت کردند.

وی بیان کرد: هرگونه چرای زودرس دام قبل از 15 اردیبهشت سال جاری در مراتع این شهرستان ممنوع است و با متخلفان برخوردهای قانونی لازم صورت می گیرد.

رییس اداره مناطع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: از دامداران متخلف، تعهد محضری گرفته شده که تخلف چرای زودرس را تکرار نکنند که در همین زمینه نیز 20 دامدار به دلیل تمکین نکردن به دستگاه قضایی معرفی شدند.

پاتو در خصوص صدور پروانه های الکترونیکی چرای دام در مراتع این شهرستان نیز اظهار داشت: امسال بیش از سه هزار فقره پروانه چرای دام در مراتع این شهرستان صادر شده و در مجموع بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون ریال عوارض از بهره برداران اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه در مهاباد دام مازاد وجود دارد، یادآور شد: در این شهرستان 170 هزار راس دام مجاز به استفاده از مراتع هستند در حالی که هم اکنون سه برابر این مقدار دام در این شهرستان از مراتع استفاده می کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: بیش از پنج هزار بهره بردار در مراتع مهاباد مشغول فعالیت هستند که سالانه بیش از 80 هزار تن علوفه را از این مراتع برداشت می کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.