حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.


» » » » تالاب ها از کارکرد اصلی خود خارج شده اند

تالاب ها از کارکرد اصلی خود خارج شده انددبیر همایش 'تالاب ها برای آینده شهری پایدار' گفت: تالاب ها در کشور از کارکرد اصلی خود خارج شده اند و این موضوع باعث بروز مشکلات زیست محیطی بسیاری برای انسان و جانداران دیگر شده است.

...

کاوش نیوز: سعید ورامش در حاشیه برگزاری همایش تالاب ها برای آینده شهری پایدار در اردبیل افزود: از بین رفتن تالاب ها و تغییر کارکردهای اصلی تالاب ها باعث بروز مشکلات طبیعی از جمله پخش ریزگردها در کشور شده است.
وی بیان کرد: تالاب ها مخزن اصلی جذب ریزگردها هستند و به دلیل حذف تالاب ها هم اکنون ریزگردها دامن گیر برخی شهرهای کشور شده است.
وی با اشاره به خارج شدن تالاب ها از کارکرد اصلی خود، دریاچه شورابیل اردبیل را یکی از این نمونه ها ذکر کرد و افزود: در سال های گذشته به دلیل توسعه نامتوازن شهری این دریاچه نیز دستخوش تغییراتی شده و اکوسیستم این تالاب نیز تغییر یافته است.
ورامش گفت: هم اکنون این تالاب به دریاچه ای غیر طبیعی و مصنوعی تبدیل شده که فقط کارکردی گردشگری دارد.
وی توجه به تبدیل این دریاچه به تالاب طبیعی را نیازمند برنامه ریزی بلند مدت و توسعه شهری بر اساس سند آمایش سرزمینی دانست.
دبیر همایش 'تالاب ها برای آینده شهری پایدار' گفت: در سال های گذشته در توسعه شهری اردبیل به توسعه متوازن و پایدار توجه نشده و این موضوع باعث رشد بی رویه شهرک ها در حاشیه شورابیل و تغییر اکوسیستم آن شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.