حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » » » با آلوده کنندگان دریاچه شورابیل برخورد می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

با آلوده کنندگان دریاچه شورابیل برخورد می شود

با آلوده کنندگان دریاچه شورابیل برخورد می شودمدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با کسانی که در آلوده کردن دریاچه شورابیل و تغییر اکوسیستم نقش دارند، برخورد می شود.

...

کاوش نیوز: محمد خداپرست در همایش تالاب ها برای آینده شهر پایدار با محوریت دریاچه شورابیل افزود: در صورتی که ساکنان شهرک های اطراف دریاچه شورابیل اقدام به سرازیر کردن فاضلاب های خود به کانال منتهی به دریاچه شورابیل کنند برخورد جدی و قضایی با آنها صورت می گیرد.
وی بیان کرد: بازدیدهای مکرر از اطراف دریاچه شورابیل و سایر تالاب های استان از سوی ماموران محیط زیست انجام می شود و در صورت بروز تخلف و یا اقدامی در راستای تغییر اکوسیستم و آلوده کردن آن برخورد می شود.
وی با اشاره به قرار گرفتن بیش از 17 درصد مساحت استان درمناطق شکار ممنوع گفت: این اقدام با هدف حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی انجام می شود.
خداپرست افزود: از تمام 30 گونه تنوع زیستی کشور در استان اردبیل مشاهده می گردد و تلاش می شود این تنوع زیستی همچنان در استان پایدار باشد.
وی همچنین به تغییر اکوسیستم دریاچه نئور و نابودی ماهی قزل آلای رنگین کمان در سال های گذشته اشاره کرده و از اجرای اقداماتی چون رهاسازی اردک ماهی در این دریاچه خبر داد.
مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: در سال های 89 و حتی چند سال قبل از آن رهاسازی نوعی ماهی به نام کاراس در این دریاچه باعث تغییر اکوسیستم آن و از بین رفتن نسل ماهی گاماروس که ماهی بومی این دریاچه است ، شده بود.
وی افزود: در سال جاری بر اساس مطالعات علمی اردک ماهی به این دریاچه رهاسازی شده و در سال آینده مطالعات لازم در راستای اصلاح این دریاچه انجام می پذیرد.
رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این همایش گفت: نابودی تالاب ها زندگی انسان ها را با خطر مواجه کرده است.
جبرائیل رزمجو افزود: تالاب ها یکی از مهم ترین زیستگاه های طبیعی برای جانداران و همچنین منبع اصلی جذب ریزگردها می باشد و هم اکنون ریزگردها به دلیل نابودی تالاب ها بلای جان شهرها شده و حیات جانداران و حتی انسان ها را نیز با مشکل مواجه کرده است.
این همایش یک روزه با سخنرانی کارشناسان درباره وضعیت زیست محیطی تالاب های اردبیل برگزار شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.