حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » » » ضرورت افزایش خدمات و برنامه های فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه نشین

ضرورت افزایش خدمات و برنامه های فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه نشینمعاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: افزایش سهم خدمات و ارایه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در مناطق کم امکانات و حاشیه نشین شهرها توسط شهرداری های استان ضروری است....
کاوش نیوز: علیرضا آشناگر در نشست کارگروه تخصصی ارتقای اجتماعی و فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین افزود: باید 70 درصد بودجه و اعتبارات طرح های شهری در مناطق حاشیه نشین و جنوب شهرها هزینه شود.
وی همچنین گفت: فرمانداران در بررسی لایحه بودجه شهرداری ها باید افزایش سهم برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای مناطق حاشیه نشین را مورد توجه جدی قرار دهند.
آشناگراضافه کرد: متاسفانه در سطح کشور نسبت به مناطق حاشیه نشین، هم از سوی مدیریت شهری و هم دستگاه های اجتماعی غفلت شده است.
آشناگر بر حل مسایل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی این مناطق با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف تاکید کرد و ادامه داد: معمولا این مناطق که جزو بافت پرتراکم شهر بوده و به دلیل همین تراکم تقریبا بزه هایی هم در آنها دیده می شود و حتی برخی از آنها خاستگاه مسایل امنیتی هم هستند.
آشناگر ادامه داد: این در حالی است که پیشرفت فیزیکی پروژه های مربوط به مناطق حاشیه نشین در حد صفر بوده است.
وی اظهار کرد: آنقدر که به امکاناتی چون رنگ جداول و پل های هوایی،هرچند که آنها هم لازم هستند توجه شده، به برنامه های اجتماعی و فرهنگی خصوصا در مناطق حاشیه نشین که از استانداردهای مهم زندگی شهری هستند توجه نشده است.
آشناگر خاطرنشان کرد:یک ایراد اساسی دیگر در این زمینه وجود دارد که برای کارها متولی مشخصی تعیین شده و وظیفه دستگاه های دیگر را نیز به آن دستگاه محول می کند به طور مثال آموزش پیشگیری از رفتارهای پرخطر ربطی به اداره راه و شهرسازی ندارد و باید دستگاه مشخصی داشته باشد.
وی،ارتقای شاخص های فرهنگی،اجتماعی و سلامت را سه مطالبه اصلی در زمینه مناطق حاشیه نشین دانست و افزود: در این راستا تقویت سمن ها نیز ظرفیت موثر خوبی برای بهره گیری از انرژی و توان مردم جهت ارتقای این شاخص ها است.
آشناگر با تاکید بر هزینه کرد اعتبارات شهری براساس شاخص عدالت محوری،افزود: فرمانداری ها در برقراری عدالت شهری، با فعال کردن کمیته انطباق به هزینه کرد اعتبارات توجه کنند تا بتوانیم به نتایج موثری در مناطق حاشیه نشین برسیم.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.