حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.


» » » » دور شدن از آموزه‌های دینی موجب افزایش آسیب‌ها در جامعه شده است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: کم‌رنگ شدن اخلاقیات و دور شدن از آموزه‌های دینی و تعالیم اسلامی موجب افزایش ناهنجاری‌ها و مشکلات در جامعه شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در آئین معارفه دادستان جدید نمین اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت نهادهای فرهنگی و رسانه ملی برای تقویت و ترویج فرهنگ ناب اسلام محمدی در جامعه استفاده شود.

وی گفت: مهم‌ترین راه پیشگیری، کاهش معضلات و مقابله با آسیب‌های اجتماعی توجه بیشتر به حوزه فرهنگ، اخلاقیات، معنویات از منظر دین می‌باشد.

وی همچنین بیان کرد: تقویت آموزه‌های دینی در کاهش جرم و بزه درجامعه تاثیر بسزایی دارد، لذا با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی می‌توان این مهم را در جامعه نهادینه کرد.

وی با اشاره به منابع غنی طبیعی منطقه نمین، توریستی و گردشگری بودن این مناطق بر لزوم استفاده بیش از پیش از ظرفیت تمامی نهادها و دستگاه‌ها در مقابله و پیشگیری از هرگونه تخریب، تصرف و تعرض تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی نیز در حمایت از اقدامات قانونی این دستگاه‌ها تمام توان خود را بکار می‌گیرد و با متخلفان در این حوزه به شدت برخورد می‌کند.

وی قانونمداری، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، استفاده بیش از پیش از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، مقوله پیشگیری از وقوع جرم و دفاع از حقوق عامه را از دیگر اولویت‌های مهم دستگاه قضایی بر شمرد که به صورت مدون و قاطعانه در راستای تحقق آن همه مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی استان جهادگونه تلاش می‌کنند.

در این مراسم با قدردانی از زحمات عظیم اکبری دادستان سابق نمین ، جواد پروانه به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.