حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » فرهنگ وقف در حوزه سلامت استان اردبیل تقویت می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت از اولویت‌های کاری این اداره کل در ارتقای سطح سلامت جامعه است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حجت‌الاسلام مهدی ستوده در آیین معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه خلخال افزود: هدف از پیشبرد بحث مربوط به هدایت امور خیریه به سمت و سوی حوزه سلامت و چگونگی نظام‌دهی به مباحث امور خیریه و موسسات و مراکز امور خیریه در این زمینه است.

وی اظهارکرد: برخلاف گذشته‌ها که بیشترین سهم از امور خیریه و درآمدهای موقوفات استان به سمت و سوی احسانات ، نذری  و پخت و توزیع غذای گرم هدایت می‌شد، استفاده از این ظرفیت برای کمک به حوزه سلامت، بیماران صعب‌العلاج و هزینه‌کرد مالی در امور متناسب با نیاز امروزی از اهداف مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است.

او بیان کرد: این اداره کل برای تسهیل و ترویج فرهنگ ازدواج، کمک به بدسرپرستان و بی‌سرپرستان در نگاه وقف به کودکان، بحث سالمندان و نگاه وقف به معلولان در جامعه تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام ستوده بیان کرد: سنددار کردن موقوفات در استان برای پیشگیری از سوء‌استفاده مالی از اراضی و املاک در اختیار اوقاف ، هدایت اراضی موقوفی زارعی و باغی به سمت تولید متناسب با شرایط اقلیمی استان از جمله توسعه باغ‌های گردو در خلخال ،استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای استفاده بهینه از موقوفات راکد و شفاف‌سازی بحث مالی موقوفات از جمله اولویت‌های کاری این اداره کل در افزایش درآمد موقوفات و هدایت به سمت و سوی کارهای خیریه و عام‌المنفعه است.

فرماندار خلخال نیز با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای سنددار کردن موقوفات این شهرستان افزود: رسیدگی به امور امامزادگان و بقاع متبرکه در سال‌های اخیر موجب رفع اختلاف بهره‌برداران و اعضای هیات امنای اماکن مذهبی و متبرکه شده است.

فریدون بابایی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر گردشگری مذهبی در خلخال و واقع شدن بیش از ۵۰ درصد از امامزدگان و بقاع متبرکه استان اردبیل در خلخال خواستار استفاده از این ظرفیت با استفاده از توان مالی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی همانند اجرای طرح مجتمع تجاری کره عرش در منطقه قاضیلر این شهر توسط اداره اوقاف شد.

در این مراسم سید سعید رحمانی به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه خلخال معرفی و از تلاش حجت‌الاسلام مهدی فاتحی رئیس قبلی این اداره تجلیل شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.