حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » » » موانع منطقه ویژه اقتصادی نمین برطرف شود

 موانع منطقه ویژه اقتصادی نمین برطرف شودنماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: موانع طرح منطقه ویژه اقتصادی شهرستان نمین که با هدف رونق اقتصادی و سرمایه گذاری ایجاد شده، باید بر طرف شود.

...

کاوش نیوز: صدیف بدری افزود: در حال حاضر شرکت طرف قرارداد شاهد به تعهدات خود در مورد راه اندازی این منطقه ویژه اقتصادی عمل نکرده و لازم است اقدامات جدی در این طرح انجام گیرد.

وی اظهار داشت: البته در چند ماه گذشته اقدام خوبی از سوی استاندار اردبیل در جذب سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین صورت گرفته که نیاز است این سرمایه گذاری ها بیش از گذشته سرعت داشته باشد.

بدری میزان اشتغالزایی این طرح را قابل توجه دانست و افزود: این منطقه ظرفیت اشتغال 2 هزار نفر به صورت مستقیم و 20 هزار نفر به صورت غیر مستقیم را دارد که با توجه به رقم بالای بیکاری در استان بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی راه اندازی آن علاوه بر افزایش سطح تولید، نرخ بیکاری استان اردبیل را کاهش می دهد.

وی گفت: ورود کالای مصرف داخلی مطابق مقررات صادرات و واردات، صدور بدون تشریفات کالا، ورود کالا از مناطق آزاد تجاری و صنعتی با کمترین تشریفات گمرکی، خروج بدون تشریفات کالاهای وارده از مناطق آزاد به منطقه ویژه اقتصادی و امکان واگذاری استفاده از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی از مشوق های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین است.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی تسهیل واردات و صادرات کالا، حمایت از صنایع داخلی، جذب فناوری های نوین، سرمایه گذاری در تولید و توسعه منطقه ای، پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی، ارتباط تجاری بین المللی، تحرک بخشی به اقتصاد منطقه ای، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد، جذب سرمایه گذاری، معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده، ورود ماشین آلات خط تولید، ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی و اشتغالزایی را از اهداف و مزایای منطقه ویژه اقتصادی نمین ذکر کرد.

بدری اظهار داشت: مناطق آزاد و نیز ویژه اقتصادی بویژه برای استان های مرزی در واقع بعنوان دروازه هایی برای ورود به اقتصاد جهانی و حضور موفق دست کم در بخشی از آن در کنار مرزهای خود است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.