حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » علم‌آموزی در مرز کرونا و گرانی؛ دانش‌آموزانی که پشت خط قرمز قیمت‌ها از حرکت بازایستادند

علم‌آموزی در مرز کرونا و گرانی؛ دانش‌آموزانی که پشت خط قرمز قیمت‌ها از حرکت بازایستادند در این روزها که امتحانات ترم اول دانش‌آموزان شروع شده است، امّا متأسفانه علم‌آموزی در مرز کرونا و گرانی گیر افتاده و دانش‌آموزان پشت خط قرمز قیمت‌ها از حرکت بازایستاده‌اند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: همه‌گیری کرونا در کنار همه عواقب ناگواری که به همراه داشت، دل نگرانی فراهم آوردن امکانات آموزشی لازم متناسب با شرایط موجود را نیز برای خانواده‌ها به وجود آورد و ابعاد مختلف زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داد.

این در حالی است که با شروع امتحانات ترم اول دانش‌آموزان سراسر کشور برخی به دلیل نداشتن تبلت با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند چرا که نتوانسته‌اند برای این ایام آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

روزهای سختی که با شرایط بد اقتصادی برای برخی‌ها گذشت اما برای تمام دانش‌آموزان یکسان نبود و در این مسابقه تعلیم و تربیت عده‌ای بودند که از قافله علم‌آموزی عقب ماندند و نتوانستند همسو با سایر همکلاسی‌هایشان حرکت کنند؛ تجهیزات و امکاناتی که برای برخی فقط وسیله بازی بود برای برخی دیگر به منزله مدرسه و کلاس درس بود که به خاطر گرانی‌ها و وضعیت کنونی بازار خرید آن برای خیلی‌ها محقق نشد و در حالی که کلاس‌های درس برگزار می‌شد اما شرایط سخت و طاقت‌فرسایی جلوی روی دانش‌آموزان وجود داشت.

آری، امسال علم‌آموزی در مرز گرانی و کرونا قرار گرفت و دانش‌آموزان امسال بسیار ملموس‌تر از گذشته از این مسئله آگاه شده و این معضل را لمس کردند که به خاطر یک تلبت می‌شود از تحصیل عقب ماند و شرایط سختی برای ادامه تحصیل داشت.

 

اجازه نمی‌دهیم هیچ دانش‌آموزی از کلاس درس بازبماند

احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل  اظهار داشت: به دنبال اصلاح نقاط ضعف استان هستیم و سعی و تلاش ما ارائه آموزش به بهترین نحو ممکن در فضای مجازی است.

وی با اشاره به این که استفاده از اطلس دسترسی دانش‌آموزان را مبنای کار قرار داده‌ایم بیان کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است که هیچ دانش‌آموزی از چرخه فعالیت‌های آموزشی و تربیتی محروم نشود و بتوانیم با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های این مجموعه توسعه حوزه آموزشی استان را محقق کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: انتظار ما از مدیران حواشی شهر نیز این است که نسبت به ارائه خدمات آموزشی حساسیت و اهتمام جدی داشته باشند و در ارائه خدمات آموزشی و تربیتی در مناطق دورافتاده و محروم از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

ناصری ادامه داد: الگوی تلفیقی آموزشی در استان اردبیل به تحقق اهداف آموزشی و پرورشی در استان در نظر گرفته شده است و تمام سعی و تلاش ما دستیابی به اهداف تحول بنیادین آموزش و پرورش است که امیدواریم مورد توجه واقع شود.

وی با اشاره به زمانبندی امتحانات ترم اول دانش‌آموزان نیز اظهار کرد: شروع امتحانات داخلی از 6 دی ماه و امتحانات نهایی از 15 دی ماه آغاز می‌شود و در این زمینه به دنبال ارزیابی میزان آموخته‌های دانش‌آموزان هستیم که با سنجش و مدرسه‌محور تطابق داشته باشد.

 

ارائه 600 تبلت دانش‌آموزی به مددجویان در اردبیل

حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نیز در ادامه بیان کرد: مرحله رزمایش ایران همدل با ارائه 600 تبلت بین دانش‌آموزان کمیته امداد استان در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور در اجرای این طرح شاهد حضور چشمگیر و پرشور اردبیلی‌ها بودیم که کمک به اقشار آسیب‌پذیر را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی با اشاره به این که شیوع کرونا مشکلات اقتصادی را به وجود آورده است بیان کرد: باید در این ایام به فکر نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم به خصوص دانش‌آموزانی که به دلیل نداشتن تبلت از تحصیل بازمی‌مانند و با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: خیران هیچ گاه مردم را در شرایط سخت تنها نگداشته‌اند که به همین منظور با هدف تامین نیازهای ضروری دانش‌آموزان به تعداد 600 تبلت تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است تا استعدادپروری در بین این دانش‌آموزان محقق شود.

دشتی اظهار کرد: ایجاد فرآیندهای خوداتکایی در بین دانش‌آموزان برای ادامه مسیر زندگی و تقویت و شکل‌گیری خلاقیت در بین ایتام و نیازمندان جزو اولویت‌های اساسی و ضروری ما است و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.

 

شهید سلیمانی بهترین الگو برای نسل امروز و جوانان

مدیرکل کمیته امداد اردبیل در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز اظهار کرد: شهید سلیمانی الگوی بسیار مناسبی برای جوانان است و در این زمینه باید شناخت سبک زندگی این شهید والامقام در درس و زندگی نسل کنونی گنجانده شود.

دشتی تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی سبک زندگی مردم را تغییر داده و نگرش خاصی به دنیا را ارائه کرده است به طوری که چهره جنایتکاران بر همگان عیان شده و خداوند با دادن درجه شهادت به سردار دل‌ها او را تا ابد در دل‌ها زنده نگه داشته است.

و اما این روزها علی‌رغم سردی و برودت همچنان مهربانی گرمای دستانی هم هست که درس اخلاق و امید را برای ما مشق کرده و در این بحبوبه گرانی همنوعان خود را فراموش‌ نمی‌کنند و یاریگر تربیت نسل‌های آینده‌ای هستند که چرخ روزگار به دست آنان خواهد چرخید.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.