حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » » » فضای مجازی تهدیدکننده قشر دانش‌آموز در خلخال

رئیس اداره بهزیستی خلخال گفت: استفاده نادرست از تکنولوژی امروزی از جمله اینترنت و فضای مجازی جامعه دانش‌آموزی را تهدید می‌کند.

...

کاوش نیوز: ابراهیم مسروری در آیین اختتامیه طرح مانا افزود: دانش‌آموزان به علت عدم آگاهی از نحوه صحیح استفاده از اینترنت و فضای مجازی در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی همچون خشونت، اعتیاد و بزهکاری قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: بدلیل ممنوعیت استفاده از گوشی‌های تلفن همراه در مدارس دانش‌آموزان در زمان حضور در مدرسه دسترسی به این گونه وسایل ندارند ولی بیشتر آنها بدلیل دسترسی به این وسیله در محیط‌های خارج از مدرسه و خانه با خطرات، معضلات و آسیب‌های استفاده از این وسیله مواجه می‌شوند.

مسروری گفت: خانواده‌ها باید با پرهیز از خرید و تهیه این گونه امکانات برای فرزندان کم‌سن و سال خود و نظارت بر فعالیت نوجوانان و جوانان و نیز فراهم کردن زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت آنها، آسیب‌های اجتماعی را در بین این قشر کاهش دهند.

وی اظهار داشت: طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان "مانا" با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امسال با استقبال گرم دانش‌آموزان این شهرستان همراه شد.

وی افزود: بهزیستی با پوشش روستاها در سه منطقه خلخال و شهرهای کلور و هشجین آموزش و پرورش مناطق یاد شده را به طور مطلوبی اجرا کرد.

رئیس اداره بهزیستی خلخال گفت: طرح مانا در تیر و شهریور سال‌جاری برای گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال برگزار شد که در این طرح ۶ گروه همیار سلامت از نوجوانان دختر و پسر با حضور در ۱۰۰ واحد آموزشی، مشکلات حوزه نوجوانان و جوانان را رصد و با همکاری جمعیت همیاران سلامت در سه پایگاه شهری به مرحله اجرا درآوردند که نتایج آن برای برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌ها در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

وی تشریح کرد: در اجرای این طرح دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله فرمانداری، اداره ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ میراث فرهنگی، جمعیت هلال احمر و پایگاه‌های مقاومت بسیج مشارکت داشتند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.