حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : به ديدن يكديگر رويد تا يكديگر را دوست داشته باشيد و دست يكديگر را بفشاريد و به هم خشم نگيريد.


» » » » اراضی پایاب سد خدا آفرین به تعاونی های تولید واگذار می شود

 اراضی پایاب سد خدا آفرین به تعاونی های تولید واگذار می شودمدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با واگذاری یکپارچه اراضی پایاب سد خدا آفرین به تعاونی های تولید بستر مناسبی برای رشد بخش کشاورزی این استان فراهم خواهد شد.

...

کاوش نیوز: یاور میرزایی در جلسه بررسی راهکارهای لازم برای یکپارچه سازی اراضی پایاب سد خدا آفرین افزود: نحوه واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین به صورت سهام به عشایر منطقه انجام خواهد شد و بهره برداران در یک قشلاق و روستای خاص از یک سهم مشخصی برخوردار خواهند بود.
او اظهار کرد: گستره وسیعی از اراضی پایاب سد خدا آفرین زیرپوشش سیستم آبیاری تحت فشار سنتر پیوت صورت خواهد گرفت و به همین دلیل امکان واگذاری اراضی به صورت انفرادی به افراد مقدور نیست.
وی گفت: سازمان تعاون روستایی استان مجوزهای لازم و کارهای قانونی مربوط به تشکل تعاونی ها را انجام داده و بهره برداری از این اراضی به صورت تعاونی خواهد بود.
وی افزود: مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی به عنوان تسهیل گر در یکپارچه سازی کمیته مشترکی را فی مابین امور اراضی و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها ذینفع انجام داده و با برگزاری کلاس های ترویجی مستمر اهمیت یکپارچه سازی اراضی و تشکل های تعاونی را به بهره برداران منتقل می کند.
رییس اداره روابط عمومی جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با بیان اهمیت یکپارچه سازی اراضی پایاب سد خدا آفرین گفت: با اجرای این طرح عظیم سالانه بیش از 1.5 میلیون تن به میزان تولید انواع محصولات کشاورزی در منطقه افزوده خواهد شد.
جاوید صحرایی افزود: توجه به گسترش صنایع تبدیل و تکمیلی باید در اولویت اساسی قرار بگیرد.
او مشکل حمل و نقل محصولات تولیدی و نبود زیرساخت های لازم از جمله راه آهن را از مشکلات پیش رو ذکر کرد و گفت:  رنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که با بهره بردای اصولی و کارشناسی از این اراضی نظام های بهره برداری از این اراضی نیز تقویت شود.
وی افزود: اطلاع رسانی شفاف و بموقع از فعالیت های انجام گرفته در این طرح عظیم ملی ضرورتی انکار ناپذیر است و تمام فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته توسط دست اندرکاران از طریق صدا و سیما و سایت های خبری و روزنامه های استانی به بهترین نحو ممکن به مخاطبان صورت بگیرد.
طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین با درخواست رئیس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال 92 اجرایی شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.