حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » مرزنشین گلستانی قوی مصدوم را تحویل محیط زیست داد

مرزنشین گلستانی قوی مصدوم را تحویل محیط زیست داد یکی از روستاییان مرزنشین شهرستان ساحلی گمیشان، یک قطعه قوی مصدوم را جهت درمان و تیمار داری به محیط زیست غرب استان گلستان تحویل داد، این پرنده از ناحیه بال راست مجروح شده است.

...

کاوش نیوز: رییس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان گفت: نوجوان ترکمن اهل ساکن روستای آلتین تخماق این شهرستان (گمیشان ) در آبگیرهای حاشیه منطقه، این قوی مصدوم را مشاهده و به محیط زیست تحویل داد.
علی بیانی افزود: این پرنده از گونه های حمایت شده، است و پس از ثبت داده های مورفولوژیکی و اقدامات اولیه برای درمان به اداره امور حیات وحش محیط زیست گلستان انتقال داده می شود.
به گفته وی؛ با فرهنگ سازی انجام شده شاهد همراهی بیشتر مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست هستیم.
وی ادامه داد که محیط زیست نیز در حد توان ازهمراهی این علاقه مندان به طبیعت و حیات وحش قدردانی می کند.
قو همانند خانواده اردک ها گیاهخوار بوده و به ندرت از موجوداتی مانند ماهی تغذیه می کند، این پرنده زیبا به دلیل وزن سنگین در ارتفاع کم پرواز نموده و به آسانی نیز مورد هدف قرار می گیرد.
سواحل و آبگیرهای بندرترکمن و گمیشان و بویژه تالاب گمیشان و خلیج گرگان درغرب و شمال غرب گلستان از محل های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و گونه های بومی است.
گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری است و طیف گسترده ای از پرندگان همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.