حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » تقابل دکترین اخرالزمانی:از ماشیح( دجال) تا مهدی موعود به روایت دکترین قرآنی در سوره اسرا

تقابل دکترین اخرالزمانی:از ماشیح( دجال) تا مهدی موعود به روایت دکترین قرآنی در سوره اسرا

کاوش نیوز حسین پایین محلی: وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا ﴿٤﴾ ما در تورات به بنی اسرائیل خبر دادیم که قطعاً دو بار در زمین فساد می کنید و [در برابر طاعت خدا] به سرکشی و طغیان [و نسبت به مردم به برتری جویی و ستمی] بزرگ دچار می شوید... پس از عملیات غرور آفرین نیروهای مسلح و سپاه پاسداران در تنبیه رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین اشغالی اخباری مبنی بر واکنش پدافند جمهوری اسلامي نسبت به ۳ ریزپرنده ورهبری سه موشک در آسمان عراق توسط پدافند ایران در فضای رسانه ای وایرال شد که جدای از اینکه این واکنش نسبت به‌ واکنش ما چیست؟(تست یا واکنش جهت بهره برداری رسانه ای ویا عملیات فریب؟)این یادداشت باهدف تبیین هرمنوتیکی بخشی از آیات ابتدایی سوره اسرا در باب دو جریان حق وباطل و نقشه راه انان از منظر قرآن کریم به خوانندگان تقدیم می‌شود.

در دوره تاریخی به سر می‌بریم که در تعبیر ادیان ابراهیمی و حتی نگاه سکولار از آن به آخرالزمان منتهی به ظهور یاد می شود.

عصری که در آن هم روایات بشیر گونه داریم وهم نذیر گونه.

ما دراینجا قصد نداریم به ذکر روایات عام وخاص وعلام حتمی بپردازیم اما بررسی اجمالی وضعیت کنونی فلسطین که در قرن بیستم شاهد اشغال آن توسط انگلیس و مهاجرت و انتقال مدیریت شده برخی از یهودیان تند رو توسط استعمار پیر بودیم که به آن سرزمین موعود میگفتند.

به باور یهود این سرزمین موعود در زمان موعود شاهد ظهور ماشیح (دجال) و اعلام حکومت جهانی خواهد بود! تجزیه این سرزمین پس از فروپاشی عثمانی و ترور نخبگان وکشتار مسلمانان فلسطین و حتی غیر مسلمانان که با هماهنگی نهاد های بین المللی واستعمار پیر و بعدها قدرت‌های بزرگ جهانی و غربی صورت گرفت باعث مهاجرت بیشتر یهودیان به این سرزمین و تشکیل حکومت توتالیتار و آپارتاید بنام اسرائیل شد.

نفس این شکل گیری هم نژاد پرستانه بود و هم بر اساس یک فهم آخرالزمانی برای وحدت و یکپارچگی قوم یهود و ظهور منجی! در طول این ۷ دهه این رژیم نه تنها به سلاخی مسلمانان و بومیان فلسطین پرداخت بلکه از ترور و کشتار و جنگ با همسایگان وحتی همپیمانان ایدئولوژیک و استراتژیک خود دریغ نکردند! ترور جان اف کندی رئیس جمهور وقت آمریکا که با حمایت بی شائبه از اسرائیل مخالفت کرد، حمله به کشتی فنی یو اس اس لیبرتی ایالات متحده در سال ۱۹۶۷ در آب‌های بین المللی که همزمان با جنگهای شش روزه مصادف شده بود وترور اسحاق رابین مبین این نکته است که در در داخل این سیستم تبعیض نژادی و رویکرد خصمانه نسبت به خودی نیز در جریان است! این رژیم همواره با تقویت سیستم نظامی و فشار بر دول غربی به دنبال تثبیت و بسط خود در منطقه بوده و در این سو نیز جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی یک روز را بنام قدس (آخرین جمعه ماه مبارک رمضان)نامگذاری کرده وگفتمان فلسطین را نه تنها در جهان اسلام بلکه در نظام بین الملل دنبال میکند.

دکترین جمهوری اسلامی در روابط بین الملل نیز مبتنی بر عبور از نظام سلطه و زمینه سازی برای ظهور موعود است. با این تفاوت که اگر یهود بر مکان مقدس تاکید می‌کند جمهوری اسلامی مبتنی بر دکترین قرآنی و زمان موعود می باشد. لذا این رویکرد مستلزم صبر استراتژیک هست.

تحولات پس از انقلاب و حمایت جمهوری اسلامی از جریان مقاوت این امکان را برای فلسطین جهت بازیابی هویتی آنان میسور نمود.

۷ اکتبر حاصل چنین نتایج تاریخی بود که رژیم تمامیت خواه نشان داد هلوکاست واقعی در فلسطین امروز در حال رخ دادن هست و آن هلوکاست حاصل تخیلات هالیوودی بود.

پس از ترور چندباره مستشاران نظامی جمهوری اسلامی در سوریه و شکل گیری ترورهای زنجیره ای رهبران مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، غزه و...جمهوری اسلامی باحفظ صبر استراتژیک در اقدامی قانونی واخلاقی دست به اقدام متقابلی زد که در تاریخ جنگهای نوین استثنایی بود.حمله ای ترکیبی و گسترده از موشک وپهپاد که به عبور از ۸ سپر دفاعی واصابت به اهداف مدنظر که چندین ابرقدرت عربی به دفاع از آن می پرداختند شد.

حمله جمهوری اسلامی به فلسطین اشغالی از جهات بسیاری قابل تحلیل کارشناسان سیاسی، نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و حتی کارشناسان حوزه آخرالزمانی قرار گرفت.

این حمله نشان داد جمهوری اسلامی باکمترین هزینه نظامی بیشترین برد را برای خود، جهان اسلام و گفتمان فلسطین آزاد رقم زد درحالیکه اسرائیل با تمام تلاش و آخرین امکانات تکنولوژیکی وحمایت غربی کاملا در برابر شهاب های ایرانی فلج شد و افسانه شکست ناپذیری اش تمام گشت!

جامعه درونی اسرائیل اکنون دچار گسست فرهنگی، تاریخی وسیاسی شده. تبعیض بین یهودیان سفاردی واشکنازی و حریدی بیداد می‌کند. برخی از شهروندان خواهان آزادی بیشتر فلسطینیان اند وبرخی نخبگان خواهان دموکراسی بین یهودیان.
بسیاری از فعالان حقوق بشری اکنون می‌بینند که اسرائیل حکومت دموکراتیک نیست بلکه یک غاصب تاریخی است. پژوهشگرانی چون ایلان پایه چندین کتاب در باب بیان حقایق اسرائیل نوشته اند.

 گفتمان فلسطین آزاد و روز قدس امروز جهانی شده و دانشگاه ها و جوامع غربی شاهد راهپیمایی وتظاهرات هزاران نفری شهروندان خود هستند! انحصار رسانه ای جهانی صهیونیست‌ها درست مثل شکستن ماتریکس متلاشی شده است! حاکمیت اسرائیل حتی از پاسخگویی به بدنه خود قاصر است. از ۷ اکتبر شاهد مهاجرت معکوس بسیاری از اسرائیل هستیم.حماس نه تنها نابود نشد بلکه سازمان ملل نیز دست از روزه سکوت کشید و اسرائیل را محکوم کرد. ایالات متحده که از همپیمانان استراتژیک وایدئولوژیک اسرائیل قلمداد میشد در صحن شورای امنیت رای ممتنع داد! حوثی ها با اعلام عملیات فتح موعود دریای سرخ و تنگه باب المندب را در دست گرفتند!

آنچه در این چند سالی شاهد بودیم دومینوی هژمونی غربی بود که در انحای مختلف در اقصی نقاط جهان رقم خورد: از جنگ ژئو پولیتیکی اوکراین با روسیه تا جنگ اقتصادی باچین و جنگ ایدئولوژیکی با جمهوری اسلامي که شاهد دومینوی اسرائیل هستیم. طبیعتا اسرائیل در جاده پایانی و بن بست تاریخی قرار گرفته ودر چنین شرایطی هیچکس نمی‌تواند او را نجات دهد و دکترین آخرالزمانی قلابی نیز گرهی باز نخواهد کرد اما جمهوری اسلامی همچنان با حفظ صبر استراتژیک اولین حمله موفقیت آمیز و بزرگترین حمله پهپادی و موشکی و ترکیبی در جنگهای نوین را رقم زد و سیستم دفاعی اسرائیل را با این حمله آزمایشی نه تنها شناخت بلکه خنثی کرد و نشان داد درمسیر تحقق دکترین قرآنی حرکت کرده و صبر استراتژیکی آن را نباید وارونه تعبیر و تاویل کرد و تا زمان موعود نیز فاصله ای نمانده و اسرائیل تحقق آن را به عینه خواهد دید و اجرای آن نیز باجمهوری اسلامی است که امروز تنها نیست و گفتمان فلسطین را جهانی کرده.
آنچه در انتظار شماست درقبال چند روز پس از ترور فرماندهان ایرانی که در ترس از مرگ سپری کردید ناچیز است! پس به مانند اقوامی که (عاد وثمود وایکه و ...) خداوند به آنان بشارت مرگ سخت وعذاب الهی را داد ، در این انتظار مرگبار باشید که وعده الهی تخلف ناپذیر است!
این نوشتار را با آیاتی از سوره اسرا که دکترین قرآن در باب اسرائیل است به پایان می‌بریم. فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا ﴿٥﴾ پس هنگامی که [زمان ظهور] وعده [عذاب و انتقام ما به کیفر] نخستین فسادانگیزی و طغیان شما فرا رسد، بندگان سخت پیکار و نیرومند خود را بر ضد شما برانگیزیم، آنان [برای کشتن، اسیر کردن و ربودن ثروت و اموالتان] لابه لای خانه ها را [به طور کامل و با دقت] جستجو می کنند؛ و یقیناً این وعده ای انجام شدنی است!

به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.