حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.


» » » » زنجان از حیث مقاوم سازی مسکن روستایی از استان‌های پیشرو محسوب می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: این استان از حیث مقاوم سازی مسکن های روستایی جزو استان های پیشرو کشور محسوب می شود بطوری که در این زمینه از متوسط کشوری بالاتر است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: رضا خواجه ای افزود: طی یکسال گذشته چهار هزارو ۲۳۰ خانوار از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بهره مند شوند.
وی اضافه از این تعداد ۲ هزارو ۴۰۰ واحد مسکونی مقاوم سازی شده و به بهره برداری رسیده است این مهم یعنی مقاوم سازی واحدهای مسکونی از ابعاد مختلف اهمیت زیادی دارد.
این مسوول، با تاکید بر اینکه، ضرورت مقاوم سازی در روستاها برهیچ کس پوشیده نیست ادامه داد: برنامه اصولی مقاوم سازی خانه های روستایی علاوه بر ایمنی روستائیان موجب صیانت از سرمایه های ملی می شودکه در این میان آموزش دست اندرکاران ساخت و ساز روستایی و در نهایت رعایت اصول و ضوابط فنی و نظارت و همکاری ارگانهای دولتی در ساخت و ساز روستایی می تواند در بهبود کیفیت ساخت و ساز مناطق روستایی موثر باشد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان همچنین  از معرفی و شناسایی ۵۰۷ متقاضی برای ساخت مسکن در استان که براساس تفاهمنامه مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بنیاد مستضعفان (ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در کشور) انجام گرفته، خبر داد و گفت: این واحدها تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.
وی یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه احداث واحد مسکونی برای مدد جویان کمیته امداد، ۳۳۲ متقاضی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان شناسایی شده و در زمان حاضر واحدهای مسکونی این افراد در دست ساخت است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.