حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » » » معارفه شهردار جدید زنجان و محدود شدن ارائه گاز به واحدهای تولیدی برای تامین نیاز خانوارها

معارفه شهردار جدید زنجان و محدود شدن ارائه گاز به واحدهای تولیدی برای تامین نیاز خانوارهامعارفه شهردار جدید، معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان و محدود شدن ارائه گاز به واحدهای تولیدی برای تامین نیاز خانوارها از مهمترین رویدادها و عناوین خبری استان زنجان طی هفته گذشته بود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: تاکید استاندار بر ضرورت پاسخگویی و دوری مسوولان از ایجاد اصطکاک، آغاز به کار خط تولید پارچه کیسه هوای خودرو در زنجان، افزایش ۱۰ برابری سرمایه گذاری شستا در افق چهار ساله، درج قیمت تمام شده برای شفاف‌سازی در نظام تولید و توزیع و مطالبات معوق ۱۴۷ میلیارد تومانی تامین اجتماعی زنجان از دیگر رویدادها و خبرهای مهم استان در هفته گذشته بود.

 

استاندار: فرصت اصطکاک بین هم را نداریم

استاندار زنجان گفت: با توجه به مشکلاتی که با آنها مواجه هستیم، به هیچ عنوان فرصت اصطکاک نداریم و باید در رابطه با عملکرد خود پاسخگو باشیم.

محسن افشارچی در آیین تکریم و معارفه شهردار زنجان افزود: این را به همه می گویم، ما فردا باید در قبال عملکرد خودمان در درگاه خدا و مردم پاسخگو باشیم. 

وی ادامه داد: اگر یک دستگاه و فردی را ناجوانمردانه زیر سوال می بریم باید پاسخگو باشیم، باید انرژی خود را به جای ایجاد اصطکاک، در مسیر توسعه شهر و استان بگذاریم. 

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انتخاب و معرفی شهردار زنجان، گفت: رسیدن به ساحل آرامش در شهر زنجان را به فال نیک می گیریم. 

 

تحقق عدالت آموزشی مطالبه عمومی زنجانی ها در این بخش است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به عدالت آموزشی به عنوان مطالبه عمومی گفت: سطح بندی ها بطور معمول به تضعیف مدارس دولتی منجر شده است و با عدالت آموزشی مغایرت دارد که با سازماندهی مدیران کیفی در مدارس دولتی این مهم محقق می شود.

ابوالفضل رفیعی در آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل آموزش‌وپروش استان زنجان افزود: تغییر و تحول ضرورت یک جامعه پویا و زنده بوده و نیاز است چرخش مدیران اتفاق بیفتد تا به آرمان‌ها و اهداف نزدیک شویم و در این میان آموزش‌وپرورش از جمله دستگاههای مهم است و حتی می‌توان گفت به جهت ماموریت‌هایی که دارد، مهم‌ترین وظیفه را در بین دستگاه‌های کشور دارد.

در این مراسم علی اسماعیلی به عنوان مدیرکل جدید اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان معرفی و از خدمات حسن مظفری مدیر کل پیشین این اداره کل تقدیر شد.

 

خط تولید پارچه کیسه هوای خودرو در زنجان آغاز به کار کرد

خط تولید پارچه کیسه هوا ( ایربگ) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار زنجان و رییس سازمان تامین اجتماعی در شرکت نخ تایر صبای زنجان آغاز به کار کرد.

مدیرعامل شرکت نخ تایر زنجان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح خط تولید پارچه کیسه هوا در این کارخانه گفت: این خط تولید با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال، ظرفیت ۶ میلیون مترمربع و اشتغالزایی ۸۵ نفر راه اندازی شده است.

حسین صنعان مساحت این واحد تولیدی را سه هزارو ۷۰۰ مترمربع با ۳۵ دستگاه ماشین آلات بافندگی ذکرکرد و افزود: بهره برداری از این خط تولید سالانه بیش از ۱۸میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور خواهد داشت.

 

سرمایه گذاری شستا در افق چهار ساله ۱۰ برابر می شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در یک افق چهارساله ۴۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط شستا هدف گذاری شده است که نسبت به میزان فعلی سرمایه گذاری ها، ۱۰ برابر افزایش خواهد داشت.

میرهاشم موسوی  در آیین افتتاح خط تولید پارچه کیسه هوا(ایربگ) در کارخانه نخ تایر صبا افزود: برای تامین مالی برای تحقق این سرمایه گذاری از طریق ظرفیت های داخلی و بین المللی از جمله ظرفیت توافق همکاری با چین و نیز تعامل با بخش خصوصی خواهد بود. 

وی ادامه داد: در شستا زمینه های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد که ما تحقق آن را در استان هایی که دارای ظرفیت بود و از نگاه مدیریتی کم برخوردار هستند، فراهم کردیم. 

 

مساله‌یابی حلقه مفقوده مسائل شهری در زنجان است

شهردار زنجان گفت: مساله یابی حلقه مفقوده مسائل شهری زنجان است، مساله یابی به مساله سازی فرق دارد و باید با پژوهش و برنامه علمی دنبال مسائل و راه حل آنها باشیم.

علیرضا فیروزفر آیین تکریم و معارفه شهردار زنجان افزود: اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار اتحاد را رقم زدند و این اتحاد بزرگترین نعمت را برای مدیریت شهری به ارمغان آورد. 

وی با بیان اینکه چارچوب حرکتی در مدیریت شهری بر مبنای تقوا پیشگی، مبارزه با فساد، تبعیض و بی عدالتی خواهد بود، ادامه داد: مبنای ما در اجرای امور نیز قانون مداری است. 

 

گسترش آموزشهای فنی و حرفه‌ای در جامعه به کارآفرینی جوانان منتهی می‌شود.

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: ساماندهی هدایت تحصیلی دانش آموزان برای رشته های متوازن باید در اولویت قرار گیرد و به موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای داشت.

مهدی فیاضی در مراسم تکریم و معارفه مدیران قبلی و جدید آموزش و پرورش استان زنجان افزود: برنامه های دولت سیزدهم به تمامی مدیران میانی و ستادی اعلام شده و باید این شعارها ی اعلامی را مطالبه مردمی ببینیم و نگوییم فقط شعار یک دولت است.

وی با بیان الینکه در این مقطع زمانی مردم خواستار عدلت محوری هستند، اظهار داشت: انقلابیگری و مردمداری از شعارهای دولت سیزدهم محسوب می‌شود و وقتی فردی از یک جمع ناراضی برود، نمی گوید که آن کارمند بد است، بلکه این نقص را به کل نظام تعمیم می هد.

 

درج قیمت تمام شده از سیاست‌های دولت برای شفاف‌سازی در نظام تولید و توزیع است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به سیاست درج قیمت تمام شده بر روی کالاها گفت: اجرای این طرح از آذر سال جاری آغاز شده و یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم در نظام تولید و توزیع، شفاف‌سازی و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری است.

ناصر فغفوری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان افزود: بر این اساس ۲ گروه از کالاها در مرحله اول بصورت آزمایشی وارد این چرخه شدند، که مرحله دوم این طرح نیز از دی‌ امسال اجرایی شده  که کالاهایی نظیر لنت ترمز، فیلتر روغن، روغن موتور، مواد شوینده، محصولات سلولزی، سس، رب، کنسروها، ترشیجات و ماکارانی را شامل می شود و واحدهای تولیدی نیز مکلف‌ هستند که قیمت تولیدکننده با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را بر روی کالاها درج کنند.

 

فرهنگ انتقاد پذیری را در ادارات بالا ببریم

مشاور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: فرهنگ انتقاد پذیری را در ادارات بالا ببریم و بگذاریم مردم انتقاد کنند.

علی تقوی یگانه در نشست تخصصی رابطان امر به معرف و نهی از منکر در زنجان افزود: خوش به حال مدیری که مردم جرأت کنند داخل اتاقش بیایند و داد هم سرش بزنند، مطالبه گری که باشد پشت مسئولان هم قرص می شود چون همواره بخشی از افراد موافق و بخشی هم مخالف هستند، موافقان می توانند دستاوردها و اقدامات را منعکس کنند. 

 

افزایش مصرف، ارائه گاز به واحدهای تولیدی زنجان را محدود کرد

با افزایش ۲۲ درصدی مصرف گاز در استان، محدودیت مصرف این انرژی برای صنایع و کارخانه های زنجان اعمال شد.

سرپرست شرکت گاز استان زنجان گفت: بر اساس زون بندی که انجام شده گاز واحدهای تولیدی سرب، روی، فولاد و دیگر صنایع استان را قطع کرده ایم.

رحیم سلیمانی تاکید کرد: این واحدهای تولیدی باید سوخت دوم را تهیه و تامین کنند با توجه به اینکه در تابستان امسال نامه تامین سوخت دوم برای این بخش ها ارسال شده است.

 

نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر برگزار می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی استان زنجان، گفت: نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر، به مناسبت چهل و سومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برگزار می‌شود.

مصطفی دودانگه، در جمع خبرنگاران، تربیت و کشف استعدادها، شناسایی گروه‌ها و تولید آثار ویژه در حوزه سرود را از اهداف نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر عنوان کرد و افزود: این جشنواره در قالب تولید سرود، آکاپلا (همخوانی بدون موسیقی)، بازخوانی سرود و ایده (نماهنگ و اجرای پاتوقی) خواهد بود.

وی  تاکید کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره، باید آثار خود را، تا پایان روز ٣٠ بهمن‌ماه، به صورت فایل صوتی در سایت فستیوال سرود (www.festivalsorood.ir) بارگذاری کنند.

 

تامین اجتماعی زنجان ۱۴۷ میلیارد تومان مطالبات معوق دارد

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: تامین اجتماعی در این استان ۱۴۷ میلیارد تومان مطالبات معوق دارد که از این میزان حدود ۵۰ میلیارد تومان، مطالبات صعب الوصول و سوخت شده است.

مسعود علیاری افزود: برنامه ریزی شده است تا مطالبات تامین اجتماعی را در استان تا آخر امسال وصول کنیم.

 

میزان سرمایه‌گذاری نسبت به استهلاک در کشور منفی شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: میزان سرمایه‌گذاری نسبت به استهلاک طی چند سال اخیر در کشور، کمتر و منفی شده و این موضوع برای کشورمان یک زنگ خطر است.

مصطفی طاهری در آیین افتتاح خط تولید پارچه کیسه هوا (ایربگ) در کارخانه نخ تایر زنجان گفت: دولت جدید برای رشد اقتصادی ۸.۵ درصدی کشور برنامه ریزی کرده که این میزان در استان ۸.۷ درصد است و افتتاح این خط تولید، حرکت مبارکی برای استان است.

وی اضافه کرد: هرچه بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم، بطوریکه سرمایه‌گذاری در کشور از استهلاک، جلوتر باشد، خیر و برکتی برای آیندگان محسوب می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.